مرور و عبور

مرور و عبور

واکنش هاشمی‌رفسنجانی به سخنان بوش و بلر
رئیس مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس را گستاخانه و بی‌ادبانه توصیف کرد و گفت: تهدید و جوسازی برای ارعاب ملت ایران کارساز نیست. وی در جمع نماز‌گزاران در دانشگاه تهران اظهار کرد: همان‌طور که این شیوه را بارها تجربه‌ کرده‌اند اثر معکوس دارد. آنها چگونه به خود حق می‌دهند با ملت ایران گستاخانه صحبت کنند؟ اگر فکر می‌‌‌کنند که چند ضدانقلاب فراری در خارج و چند فریب‌خورده در داخل می‌توانند سخنگوی ملت ایران باشند سخت در اشتباهند. (صفحه یک)




تلفن ماهواره‌ای به ایران می‌رسد
رئیس شرکت ارتباطی اماراتی (ثریا) اعلام کرد، خدمات تجاری ارتباطات فضایی این شرکت از ماه آینده میلادی در ایران و عربستان آغاز خواهد شد. محمد حسین عمران در ابوظبی افزود: تعداد مشترکان سیستم ماهواره‌ای این شرکت تا پایان سال 2001 به 50هزار مشترک رسید. 14هزار مشترک غیرمستقیم با استفاده از تلفن‌های سیستم جی‌اس‌ام از خدمات ثریا استفاده می‌کنند. (صفحات یک و 4)



تهران سفیدپوش شد
بارش نخستین برف زمستانی تهران را سفیدپوش کرد و این نوید را داد که تا پایان زمستان شاید دوباره برف ببارد. ورود یک جبهه هوای ناپایدار از غرب کشور دیروز تمام ایران به‌جز نواحی جنوب‌شرقی را فراگرفت و بیشتر مناطق را زمستانی کرد. بارش برف از همدان شروع شده و شهرهای آذربایجان‌غربی‌وشرقی، اردبیل، خراسان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان و ... را هم در برگرفته است. (صفحه 13)






لیگ اسپانیا بهترین لیگ جهان
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال لیگ دست اول فوتبال اسپانیا را به‌عنوان قوی‌‌ترین لیگ باشگاهی جهان در سال 2001 معرفی کرد. این معرفی از سال 1991 آغاز شده و نتایج تیم‌های باشگاهی در سطح بین‌المللی را طی 12ماه بررسی می‌کند. جدول رده‌بندی سه لیگ برتر سال گذشته تغییری نکرده و اسپانیا، انگلیس و ایتالیا همچنان به ترتیب اول تا سوم هستند. بوندس‌لیگای آلمان در مکان چهارم و لیگ‌های آرژانتین و برزیل در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. (صفحه 14)



رکوردشکنی هندی‌ها در انگلیس
رکوردشکن رقم‌های فروش در انگلستان نه یک فیلم آمریکایی است و نه یک فیلم انگلیسی بلکه یک فیلم خانوادگی هندی است. تنها پس از گذشت سه هفته از نمایش عمومی «گاپی خوش گاپی غم» در سینماهای انگلیس این فیلم با فروش بالای خود در صدر فروش سینماهای این کشور قرار گرفت. این فیلم تا به امروز سه‌میلیون دلار در انگلیس فروخته است. رکورددار قبلی درام «کوچ کوچ هوتاهه» بود که حدود دومیلیون دلار فروخت. (صفحه 3)