تغییر شرایط وام فرزندآوری

تغییر شرایط وام فرزندآوری

وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، تغییراتی مانند افزایش مبلغ و حذف کارت پایان خدمت به‌عنوان یکی از شروط دریافت وام را دارد.

مشمولان وام فرزندآوری، والدین فرزندان متولدین یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد هستند و شروع اقساط آن با شش ماه دوره تنفس آغاز می‌شود. همچنین کارمزد این وام 4 درصد به‌صورت سالانه است. وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود. همچنین داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.بر این اساس، مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰میلیون تومان (سه ساله)، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان (چهار ساله)، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان (پنج ساله)، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان (شش ساله) و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰میلیون با بازپرداخت هفت ساله درنظر گرفته شده است. والدین می‌توانند برای دریافت این وام ابتدا با مراجه به نشانی www.ve.cbi.ir، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و در مرحله دوم کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند.پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲روز فرصت دارند به بانک مراجعه کرده و پس از مراجعه به بانک متقاضیات برای تکمیل مدارک ۶۰روز فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

اختصاص پساب تهران به صنعت
عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل آبفای تهران با بیان این‌که اکنون ۲۵۰ میلیون متر‌مکعب در سال پسابی است که از تصفیه‌خانه خارج و عمده آن برای کشاورزی دشت ورامین و بخشی در ری اختصاص پیدا می‌کند، گفت: پساب خروجی تمام تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کل کشور تحت کنترل است و سازمان حفاظت محیط‌زیست مسئولیت کنترل کیفیت پساب را دارد.مصرزاده با بیان این‌که نزدیک به ۲۰میلیون متر مکعب از پساب اختصاص به صنعت دارد، یادآور شد: پالایشگاه تهران برای مصارف صنعتی خودش غیر از مصارف شرب و بهداشتی از این پساب استفاده می‌کند.از طرفی شرکت‌های آب و فاضلاب هم به آزمایشگاه و کارشناسان خبره مجهز هستند و بعد از کنترل دستگاه نظارتی خارج از مجموعه وزارت نیرو، کنترل‌های ثانویه دارند و در صورت مواجهه با مشکل، اعلام اخطار می‌کنند تا اصلاحات لازم انجام شود.