روایت زوایای پنهان زندگی یک روحانی

روایت زوایای پنهان زندگی یک روحانی

مستند یکی ازگونه‌های جذاب و پرطرفدار است به‌ویژه وقتی از نوع پرتره باشد. یکی از این مستندها قرار است راهی آنتن شود. «برای پس از مرگم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی پرتره روحانی اندیشمند و عارف صفایی حائری مشهور به عین صاد از شبکه مستند پخش می‌شود.

دراین فیلم چهره‌های مختلف فرهنگی وهنری همچون،محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب‌زاده، علیرضا داوودنژاد، خسرو باقری، بیژن بیرنگ، عبدالمجید معادیخواه، منیره صفایی، فروغ‌احراری، محسن بغدادی و... حضور دارند. این فیلم نامزد بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین پژوهش در بخش ملی شانزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و برنده جایزه ویژه شبکه مستند شده است. ورود حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی صفایی‌حائری (عین. صاد)، نویسنده، عارف و اندیشمند معاصر در حوزه‌های مختلف هنری از‌جمله سینما و نیز نقد فیلمنامه‌ها ارتباطی عمیق بین او و اصحاب هنر، رسانه و سینما ایجاد کرده بود. 

خداحافظی‌ای که دروغ 13بود
همین چند روز پیش بود که مرجانه گلچین (بازیگر) ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و گفت از دنیای بازیگری خداحافظی‌می‌کند.او با جدیت تمام این جمله‌ها را بیان می‌کرد و همین باعث شد واکنش‌های زیادی نسبت به این صحبت‌ها ایجاد و ویدئوی آن با عنوان خداحافظی گلچین بازنشر شود؛ اما در روز 13 فروردین ورق برگشت. گلچین، ویدئویی دیگر در فضایی شاد منتشر کرد و گفت حرف‌های قبلی او دروغ‌13 بوده و اگر کسی رنجیده عذرخواهی می‌کند. این بازیگر که سال‌هاست در سینما و تلویزیون فعالیت دارد در سال‌های اخیر بیشتر در قاب سیما و با آثار کمدی میان مخاطبان به محبوبیت رسیده بود. از آخرین سریال‌های او می‌توان به دو فصل از «چشم‌بندی» به کارگردانی شاهد احمدلو اشاره کرد که از شبکه سه سیما پخش شد. مرجانه دلدار گلچین متولد اسفند سال ۱۳۴7 در خانواده‌ای هنرمند است که از هنرستان موسیقی در رشته نوازندگی تئاتر دانش‌آموخته شد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی، شب‌بیست‌ونهم و دو نیمه سیب اشاره کرد.

بازگشت «نامیرا» به نسیم
مسابقه «نامیرا» به تهیه‌کنندگی سیدجمال عود سیمین، کارگردانی امیر‌منیری و مسعود کارگر و با اجرای محمودرضا قدیریان هر روز ساعت19ازشبکه نسیم روی آنتن می‌رود.این مسابقه اولین مسابقه فراگیر با موضوع افراد دارای معلولیت است. نیمی از شرکت‌کنندگان نامیرا افراد غیرمعلول و نیمی دیگر از بین جانبازان ومعلولان هستند که با داوری چهار هنرمند سرشناس و قهرمان پارالمپیک ارزیابی و کارشناسی خواهند شد. پخش این مسابقه امروز ساعت ۱۹ازشبکه نسیم از سر گرفته می‌شود.