توصیه‌های عالمانه به رئیس‌جمهور منتخب

در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به شهر قم و در دیدار با مراجع عظام چه گذشت؟

توصیه‌های عالمانه به رئیس‌جمهور منتخب

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب  دیروز در سفر یکروزه‌ای به شهر مقدس قم، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با مراجع عظام تقلید حضرت آیات صافی‌گلپایگانی، مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی، علوی‌گرگانی و شبیری‌زنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، مراجع عظام تقلید بر حل مشکلات مردم از سوی رئیس‌جمهور منتخب در دولت آینده تاکید کردند.
 اولویت‌بندی در مسیر رفع مشکلات مردم
آیت‌ا... حسین نوری‌همدانی در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به تاکیدات حضرت علی علیه‌السلام به زمامداران مبنی بر مردمی بودن و اجرای عدالت و احیای حقوق مردم بیان کرد: مردم شما را شخصیت متواضع و طرفدار عدالت می‌دانند و باید از فرصت ایجاد شده با اولویت‌بندی در مسیر رفع مشکلات مردم به‌ویژه گرانی و بیکاری گام برداشت.
حجت‌الاسلام رئیسی هم در این دیدار با قدردانی از نقش‌آفرینی و حضور ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب به‌ویژه در انتخابات اخیر گفت: در ایجاد حماسه ۲۸خرداد نقش‌آفرینی مراجع عظام تقلید بسیار موثر بود.
 اقدام ارزشمند در نظرخواهی از اقشار مختلف
آیت‌ا... جعفر سبحانی نیز در این دیدار ضمن تبریک به سیدابراهیم رئیسی، اقدام رئیس‌جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف و اظهار کرد: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد.
این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی موثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی هم با قدردانی از مواضع و بیانات راهگشای این مرجع تقلید در دعوت مردم به حضور در انتخابات، اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های موثر بردارد.
 قاطعیت در سیاست خارجی نه خوش باوری
آیت‌ا... ناصر مکارم‌شیرازی هم در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور منتخب، هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه باید بر مبنای واقعیت‌ها و نه خوش باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم شما مرد این کار هستید.
حجت‌الاسلام رئیسی هم در ادامه این دیدار با بیان این‌که قبل از تشکیل دولت مصمم هستیم جلساتی با مراجع، علما، نخبگان و گروه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، بیان کرد: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد را که سرمایه اصلی کشورمان است، احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم، به گونه‌ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد.
 حرکت ابراهیم‌وار در مسیر شکستن بت‌های فساد
آیت‌ا... سید محمدعلی علوی‌گرگانی هم در دیدار رئیس‌جمهور منتخب با اظهار خرسندی از دیدار رئیس‌جمهور منتخب گفت: شما را شخصیتی خدوم، خدمتگزار و دلسوز می‌دانم و اطمینان دارم می‌توانید عملکرد موفقی داشته باشید.
این مرجع تقلید گفت: در عملکرد گذشته خود بت شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم‌وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.
آیت‌ا... علوی‌گرگانی در ادامه با ابراز ناراحتی از وضعیت اقتصادی مردم، توجه به نیروی ارزشمند جوانان و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را مورد تاکید قرار داد.
رئیس‌جمهور هم در این دیدار، نقش دولت در رفع مشکلات مردم را مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات کشور راه‌حل‌های عملی دارد و با جلب اعتماد و مشارکت مردم می‌توان موانع را برطرف کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: امیدوارم دولت جدید بتواند اعتماد مردم که دچار آسیب شده را مجدد احیا و بازآفرینی کند و گام به گام و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، در زندگی مردم گشایش و بهبود ایجاد کند.
به گزارش جام‌جم، رئیس‌جمهور منتخب در این سفر با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) نیز با آیت‌ا... سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.
 اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم
آیت‌ا... سیدموسی شبیری‌زنجانی در دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی گفت: وعده الهی، تاثیر اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم است. این مرجع تقلید، اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.
رئیس‌جمهور منتخب هم در این دیدار با اشاره به برکات کار، تلاش، دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور بیان کرد: ظرفیت‌ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه‌ای به آنها اعتماد کردیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم.
 ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری‌های مردم
آیت‌ا... صافی گلپایگانی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب با بیان این‌که مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود، گفت: امروز مسؤولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند، لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی هم در این دیدار گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با دعای مراجع عالیقدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه‌روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.