کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

سه عضو یك باند كه با ورود از دریچه كولر و هواكش از مغازه‌ها سرقت می‌کردند، بازداشت شدند. از اوایل بهار امسال مغازه‌دارانی با حضور در پلیس آگاهی تهران شكایت كردند تلفن همراه، لوازم پزشكی و لوازم آرایشی و بهداشتی از مغازه‌های‌شان سرقت شده است. درجریان تحقیقات پلیسی معلوم شد سارقان از منافذ كوچكی در پشت تابلوها، بالای كركره، دریچه‌های كولر و هواكش‌ها وارد فروشگاه‌ها شده و با كمترین خسارت و تخریب، اموال باارزش نظیر لپ‌تاپ، وجه نقد، تلفن همراه، دسته‌چك، ادكلن و... را سرقت كرده‌اند.  رد یك متهم چند روز پیش در این پرونده‌ها به دست آمد و او بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم گوشی تلفن همراه، دسته‌چك و لوازم سرقتی دیگر كشف شد. متهم كه ریزنقش بود، اعتراف كرد با همدستی دو نفر از دوستانش از ۷۰ مغازه با همین شیوه و شگرد در استان‌های تهران و البرز سرقت‌ها را انجام داده است. با اعتراف او دو همدستش نیز در اسلامشهر و كرج شناسایی و بازداشت شدند.
فردی كه به دو مامور و خودروهای شهرداری تهران حمله‌ور شده بود، بازداشت شد. روزهای پایانی بهمن سال گذشته افراد ناشناسی با حمله به ماموران اداره پسماند یكی از شهرداری‌های مناطق تهران، علاوه‌بر ایجاد ضرب و شتم و مجروح كردن دو نفر از كاركنان این منطقه، با ضربات چاقو سه دستگاه خودروی دولتی متعلق به شهرداری این منطقه را تخریب كرده و متواری شدند. بعد از جست‌و‌جوی چند ماهه  دو روز پیش مخفیگاه نفر اصلی این پرونده در یکی از روستاهای دورافتاده شهرستان‌های شمال‌غربی كشور، شناسایی و بازداشت شد.
متهم نزاع مسلحانه منجر به قتل در كهگیلویه خود را به پلیس معرفی كرد. چند روز پیش یك مورد نزاع دسته‌جمعی مسلحانه، منجر به قتل در شهر دهدشت رخ داد. در جریان نزاع، هفت نفر زخمی شدند که در بیمارستان بستری و یكی از آنها فوت شد. تحقیقات نشان داد او با سلاح ساچمه‌ز‌نی به قتل رسیده است. هشت نفر از عاملان این درگیری بازداشت شدند و گفتند به علت اختلاف‌های قبلی، این حادثه رخ داده است. این در حالی بود كه قاتل فراری، دو روز پیش با مراجعه به اداره پلیس، تسلیم شد.
مرد 80 ساله در جریان وقوع سیلاب در شهرستان اسكو فوت كرد. عصر پنجشنبه بیست و چهارم تیر امسال، بالا آمدن آب رودخانه در مسیر گونبرف-كردآباد، باعث بروز سیلاب شد. مرد 80 ساله در جریان این سیلاب گرفتار شده و جان خود را از دست داد.
سه نفر براثر گازگرفتگی هنگام حفر چاه در نی‌ریز فوت شدند.وقوع حادثه گازگرفتگی منجر به فوت در نی‌ریز به پلیس گزارش شد. ماموران انتظامی بخش پشتكوه شهرستان نی‌ریز  به محل اعزام و معلوم شد مرد 46 ساله و پسر 20ساله‌اش هنگام حفر چاه فاضلاب دچار گازگرفتگی شده و فوت كردند. صاحبخانه نیز برای نجات آنها وارد چاه شد كه او نیز براثر گازگرفتگی داخل چاه فوت كرد.
سقوط پایه برق در حوالی روستای تومان احمد بشاگرد باعث برق‌گرفتگی و مرگ پلنگ شد. درپی خاموشی و اختلال شبكه توزیع برق در حوالی روستای تومان احمد به روستای گاوكش، ماموران اتفاقات برق متوجه سقوط پایه چوبی برق شدند و وقتی موضوع را بررسی كردند، معلوم شد  این موضوع باعث مرگ یك قلاده پلنگ جوان و تعدادی حیوان از جمله خرگوش و روباه شده است.
درگیری خانوادگی در شهرستان دماوند باعث شد پدر خانواده به قتل برسد. چند روز پیش وقوع یك فقره قتل در شهر دماوند به پلیس گزارش شد. ماموران به محل درگیری اعزام شدند كه پی بردند پدر خانواده به قتل رسیده است. قاتل كه فرزند خانواده بود، بازداشت شد. او اعتراف كرد به دلیل درگیری و اختلافات قبلی كه با پدرش داشته، او را كشته است.
جسد مردی كه آبان‌ماه ۱۳۹۹ استاد فسایی را كشته بود، در یكی از محلات شهرستان شیراز كشف شد. بیستم آبان سال گذشته، استاد ۴۶ساله دانشگاه پیام نور شهرستان فسا در حالی كه سوار خودروی سمند در ورودی شهرستان فسا بود، از سوی راننده پژو 405 هدف شلیك گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. از آن‌ زمان پلیس به دنبال قاتل او بود تا این‌كه رد مردی در این رابطه به دست آمد. وقتی ماموران برای دستگیری او اقدام كردند، او همان روز جنایت متواری شده بود. با گذشت بیش از هشت ماه از این جنایت، دو روز پیش پلیس جسد مردی مجهول‌الهویه را در یكی از محله‌های شهر شیراز پیدا كرد. بررسی‌ها نشان داد، این جسد متعلق به قاتل استاد دانشگاه است.