استقلال در مسیر قهرمانی نیم فصل

پرسپولیس با سپاهان هم امتیاز شد

استقلال در مسیر قهرمانی نیم فصل

بازی آسان برای استقلالی‌ها، یک برد آسان به همراه داشت. پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی به لطف اشتباهات فردی دروازه‌بان و مدافع ذوب‌آهن برنده از زمین بیرون آمد اما آسمان برای هواداران سپاهان خاکستری بود. طلایی‌پوشان در ورزشگاه نقش جهان یک غافلگیری بزرگ را تجربه کردند؛ شکست مقابل پیکانی که در هفته‌های اخیر با 6 گل از استقلال و پرسپولیس باخته بود. آلومینیوم هم در اراک مقابل گل‌گهر با تساوی متوقف شد تا پس از 3 هفته جایی در بین 3 تیم بالای جدول نداشته باشد. صعود استقلال به صدر جدول و صعود پرسپولیس به رده سوم و البته شکست خانگی سپاهان، اتفاقات مهم هفته یازدهم لیگ‌برتر بود.

یحیی‌:  گرفتن این 3‌ امتیاز مهم بود
یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن با ابراز خوشحالی از برد تیمش در نشست خبری گفت: ما پلن خوبی برای این بازی سخت داشتیم. گرچه در گردش توپ می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما در خلق موقعیت موفق بودیم و موقعیت خاصی هم به حریف ندادیم. گرفتن این سه امتیاز با توجه به شرایط جدول برای ما مهم بود. خوشحالم که پیروز شدیم. سرمربی پرسپولیس در مورد حذف احتمالی از لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: قبل از بازی هم گفتم ساختار فوتبال ایران سال‌هاست ایرادهای اساسی دارد و یک جایی همه باید کمک کنند تا بتوان زیر ساخت‌ها را درست کرد. امکانات فوتبال ما از سطح فنی تیم ملی و باشگاهی ما کمتر است. AFC سختگیری‌های زیادی دارد و امیدوارم مشکل حل شود و این مشکلات سال‌های قبل هم بوده اما توانستیم مجوز حضور در آسیا را بگیریم.




رکورد منفی تارتار
آمار منفی مهدی تارتار جلوی یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس ادامه پیدا کرد.‌ به گزارش فوتبالی، مهدی تارتار مربی ایده‌آل پرسپولیس محسوب می‌شود چرا که طبق آمار متریکا، او در 7 تقابل اخیرش با این تیم، 6 بار شکست خورده است. تارتار در سابقه تقابل‌هایش با یحیی گل‌محمدی هم آمار خوبی ندارد و با قبول 7 شکست مقابل سرمربی پرسپولیس، به هیچ مربی‌ای به اندازه یحیی نباخته است. به یک نکته آماری دیگر هم اشاره کنیم. این‌که ذوب‌آهن با دریافت 59 گل از پرسپولیس، از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است. ذوب‌آهن 6 هفته است که در لیگ رنگ برد را ندیده است.




مجیدی در واکنش به خبر حذف از لیگ قهرمانان
ما هم مثل هواداران نگرانیم


سرمربی استقلال می‌گوید بازی تیمش مقابل شهرخودرو طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انجام شده است. فرهاد مجیدی پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل شهرخودرو در نشست خبری گفت: قرار بود زود به گل برسیم که رسیدیم. در کل شاگردانم بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند؛ هم گلزنی کردیم و هم کلین‌شیتی دیگر ثبت شد.
او با اشاره به باز شدن پای ژستد به گل گفت: در همان بازی‌هایی که ژستد گل نزده بود هم از عملکردش راضی بودم و خیلی به ما کمک کرد. امیدوارم در بازی‌‌های آتی هم گلزنی کند و همین‌طور مثمرثمر باشد.
مجیدی در خصوص این‌که قبل از بازی مشکلات استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد و آیا این مساله روی تفکرات تیمش تاثیر داشت عنوان کرد: ما هم مثل هواداران واقعا نگران این مساله هستیم ولی من فکر می‌کنم آقای آجرلو با درایت این مشکل را حل می‌کند.