خبر

خبر

ویژه‌نامه‌های شهید سلیمانی به ۴ زبان‌ دنیا
مؤسسه بین‌المللی الهدی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌نامه‌های «الوحده»، «اکو آو اسلام»، «ایران نوین» و «سخن ایران» را با تأکید بر معرفی ابعاد «مکتب سلیمانی» و «دیپلماسی فرهنگی ایران» منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به منظور معرفی ابعاد «مکتب سلیمانی» و دیپلماسی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اقدام به تهیه، تولید و انتشار ویژه‌نامه ماهنامه‌
سیاسی‌-‌اجتماعی «الوحده» به زبان عربی، ماهنامه‌ سیاسی-اجتماعی «اکو آو اسلام» به زبان‌های انگلیسی، ماهنامه‌ سیاسی‌-اجتماعی «ایران نوین» به زبان اردو و ماهنامه‌ای سیاسی -اجتماعی «سخن ایران» به زبان روسی کرده است.
برخی از مهم‌ترین مقالات و مصاحبه‌های مندرج در این ویژه‌نامه‌ها عبارتند از :
یادداشت محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «قاسم سلیمانی، انسان، عارف و فرمانده»، گفت‌وگو با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، مقاله «مبانی و اصول مکتب شهید قاسم سلیمانی» به قلم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقاله «فرمانده شهدا» به قلم هدی الموسوی خواهر شهید سید‌عباس موسوی دبیر‌کل شهید حزب‌ا... لبنان، گفت‌وگو با سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا، «استراتژی سردار سلیمانی در مقابله با دخالت آمریکا در غرب آسیا» به قلم معین الرفاعی، پژوهشگر و نویسنده فلسطینی، مقاله «شهید سلیمانی و نقش او در دفاع از عمق استراتژیک انقلاب» به قلم شیخ توفیق علویه از کشور لبنان، یادداشت «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، «مروری بر ابعاد اندیشه سیاسی شهید سلیمانی» به قلم محمد العبادی، نویسنده عراقی و منتخبی از مجموعه یادداشت‌های گردآوری شده توسط مجمع جهانی صلح اسلامی، نویسندگان مسیحی و مسلمان اقصی نقاط جهان، پیرامون ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مجموعه‌هایی از یادداشت‌ها و اظهار نظرهای شخصیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و مقامات سیاسی در معرفی شخصیت سردار سلیمانی با عناوین «حاج قاسم و چالش‌های سنگین برای آمریکا پس از شهادت او» و...
بنابر این گزارش؛‌ این ویژه‌نامه‌ها در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» که روز دوشنبه (۱۳ دی‌ماه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود،‌ رونمایی خواهند شد.

فارسی باز هم در اسپانیا رکورد زد
نازیا بارانی که سال گذشته از ثبت‌نام بی‌سابقه دانشجویان در کلاس آموزش زبان فارسی در اسپانیا خبر داده بود، حالا بار دیگر از رکورد تازه زبان فارسی در دانشگاه سالامانکای این کشور می‌گوید.
استاد دانشکده زبان‌شناسی و رئیس اتاق مطالعات ایران در دانشگاه سالامانکا در اسپانیا دراین‌باره به ایسنا گفت که در سال‌های اخیر آموزش زبان فارسی با استقبال بی‌نظیر دانشجویان دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه سالامانکا روبه‌رو شده است.
بارانی افزود: در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رکورد ثبت‌نام ۶۰ نفری دانشجویان را در دانشکده داشتیم که باعث خشنودی است. از طرفی با وجود شیوع ویروس کرونا و نگرانی از سرایت و ابتلا به آن، خوشبختانه کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کردیم. او افزود: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه اطلاعات لازم در خصوص کلیه دروس را به دست آورند. البته براساس بازخوردی که از پرسش‌نامه‌هایی که در ابتدای هر ترم در اختیار دانشجویان می‌گذارم اکثر آنان به سفارش و توصیه دانشجویان سال‌های قبل که این واحد درسی را گذرانده و اعلام رضایت و خرسندی کرده بودند، ثبت‌نام کرده‌اند.