سال بعد احتمالا رئیس AFC می‌شوم!

واکنش کاظم اولیایی به حمله صدری

سال بعد احتمالا رئیس AFC می‌شوم!




سید مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس، کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال و عضو فعلی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال را عامل حذف این باشگاه از رقابت‌های لیگ قهرمانان معرفی کرد. او در گفت‌وگویی تلویزیونی در این باره توضیح داد: «باید به اولیایی تبریک بگوییم زیرا از روز اول زحمت کشید و دنبال حذف باشگاه ما بود. تا حدودی هم موفق شد اما توصیه می‌کنم منتظر پاسخ هواداران باشد. تمام ضربه‌ای که به تیم ما خورد، از اولین مصاحبه و گزارش‌های اولیایی بود.» او اضافه کرد: «با کمک وزارت ورزش مدیریت دو باشگاه جدا شد ولی کاظم اولیایی مصاحبه کرد و گفت این اقدام صوری است. در این حالت مشخص است AFC چنین کاری با ما انجام می‌دهد. اگر اولیایی سکوت می‌کرد، ما مجوز را می‌گرفتیم. چرا نباید می‌گرفتیم؟!»
این اظهارات سرپرست قرمزها با واکنش‌های تند هواداران پرسپولیس علیه کاظم اولیایی همراه شد. او در واکنش به حرف‌های صدری می‌گوید: «خوشحالم که ایشان اینقدر مرا قدرتمند کرده است. یعنی بنده اینقدر قدرت داشتم که پرسپولیس را از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف کنم؟ من چکاره هستم؟ با این اوصاف و با توجه به قدرتی که در کنفدراسیون دارم، احتمالا سال بعد می‌توانم رئیس کنفدراسیون شوم
و حکمم را بگیرم!»
آیا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون در این زمینه سخت‌گیری کرد و اجازه نداد مجوزها صادر شود؟ اولیایی در این باره توضیحاتی تکمیلی می‌دهد: «برای روشن شدن موضوع عرض کنم ما باشگاه گل‌گهر را تایید کرده بودیم. یعنی از نظر ما این باشگاه بایستی مجوز می‌گرفت و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شد ولی کنفدراسیون مجوز نداد. درباره استقلال و پرسپولیس هم تا حدودی این اتفاق افتاد. حدود یک ماه پیش ما با آنها صحبت کردیم. جلسه‌ای بود که بعد از آن مدیران دو باشگاه هم گفتند مجوز را گرفته‌ایم. به لحاظ مدارک مشکلی نداشت منتها کنفدراسیون باید آنها را راستی‌آزمایی می‌کرد. بنابراین همه چیز در زمین کنفدراسیون بود. به اضافه این‌که ظاهرا یکسری مدارک برای AFC بارگزاری نشد. این دیگر به ما ارتباط ندارد. در این چند ساله تمام تلاش خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای برای دو باشگاه کردیم ولی همانطور که می‌دانید تیمی از آلمان آمده که کار ممیزی و نظارت باشگاه‌ها را می کند. بنابراین ربطی به ما ندارد که بگویند مجوز نداده‌ایم.»