امکان صدور روادید فرودگاهی در کرمان فراهم می‌شود

امکان صدور روادید فرودگاهی در کرمان فراهم می‌شود

شهر کرمان دو سالی است که به یکی از قطب‌های گردشگری معنوی ایران تبدیل‌شده و مسافرانی از سراسر ایران و جهان را به‌سوی خود جذب می‌کند؛ مسافرانی که به عشق و علاقه زیارت مزار سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی راهی دیار کریمان ایران می‌شوند؛ البته این خطه کویری از کشورمان به دلیل وجود جاذبه‌های فرهنگی‌-تاریخی بسیار یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران است اما حالا معاون گردشگری ایران گفته در تلاشیم از این پس گردشگران و اتباع خارجی که وارد استان کرمان می‌شوند بتوانند در فرودگاه بین‌المللی آیت‌ا... رفسنجانی شهر کرمان روادید اخذ کنند؛ اتفاقی که به گفته وی در‌خصوص تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.
علی اصغر شالبافیان ادامه داد: امکان دریافت روادید ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم‌شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آنها وجود دارد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه استان کرمان به‌دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی‌ یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است، گفت: خوشبختانه در این خطه آثار ثبت‌جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.
شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد: وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی درخصوص ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.