دورهمی صبایی‌ها در استودیو 8

دهمین سالگرد تاسیس رادیو صبا برگزار و از برگزیدگان این شبکه تقدیر شد

دورهمی صبایی‌ها در استودیو 8

در آستانه 10‌سالگی شبکه رادیویی صبا، صبح روز گذشته مراسمی با حضور شاهین مظفری قائم‌مقام معاونت صدا، حمیدرضا افتخاری مدیر این شبکه و جمعی از مدیران و هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه‌های مختلف رادیو صبا از جمله منصور ضابطیان، مجتبی چراغعلی و شاهین جمشیدی در استودیوی هشت ساختمان شهدا برگزار شد و از برگزیدگان این شبکه نیز با نشان شبکه و لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش‌های مختلف این مراسم تقدیر به‌عمل آمد. اجرای این مراسم را فریبا باقری، مجری برنامه «شهر فرنگ» رادیو صبا به‌عهده داشت که یکی از برنامه‌های پرمخاطب این شبکه است. این مراسم به‌صورت مستقیم از رادیو صبا برای شنونده‌ها و مخاطبان این شبکه پخش شد و مخاطبان توانستند از طریق صفحه رادیو صبا در فضای مجازی و سایت شبکه به‌صورت تصویری و مستقیم مراسم را دنبال کنند. ابتدای مراسم صحبت‌هایی از مجریان این شبکه برای حضار پخش شد و حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا در جایگاه قرار گرفت و سخنانی را بیان کرد. رادیو صبا حدودا ۱۰ سال قبل با رویکرد طنز و ایجاد شور و نشاط در جامعه فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون یک شبکه رادیویی ۲۴ ساعته است.

 ممنون که صبایی هستید
 به گزارش جام‌جم، مدیر رادیو صبا با تفالی که به حافظ زده بود صحبت‌هایش را با ابیاتی از این شاعر گرانقدر آغاز کرد و سپس گفت: من اینجا می‌خواهم سخن را کوتاه کنم و فقط خیرمقدم می‌گویم به اهالی رادیو صبا که در جشن 10سالگی شبکه شرکت کردند. تشکر می‌کنم از همه کسانی که باعث شدند رادیو صبا در این چند سال چند گام جلوتر برود و رضایت مخاطب را بیش از گذشته به‌دست آورد. همچنین از مخاطبان و همراهان گرامی و عزیز که روی تمام تغییرات رادیو صبا حساس هستند و این شبکه را از خود می‌دانند ممنونم. امیدوارم این روند همچنان ادامه یابد و موفقیت‌های بیشتری برای صبایی‌ها کسب شود. همچنین امیدوارم این رسم را ادامه دهیم و هر سال در چنین روزهایی در سالگرد شبکه دور هم جمع شویم و از زحمات دوستان‌مان تقدیر و تشکر کنیم.
وی در انتهای صحبت‌هایش نیز بیان کرد: ممنون که اینجا حضور دارید و صبایی هستید.
 لیگ عشاق رادیو صبا
بعد از صحبت‌های مختصر افتخاری، آقای نیکبختی یکی از کاراکترهای طنز و پای ثابت این شبکه تلفنی نمایشی را با مجری اجرا و بعد خودش نیز در استودیو حضور پیدا کرد. بخش تقدیر از برگزیده‌ها در چند نوبت و در خلال برنامه‌ها انجام شد. بخش اول تقدیرها پس از صحبت‌های افتخاری انجام شد و به همین دلیل مهدی ساعی تهیه‌کننده و مدیر گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا، مجتبی چراغعلی آهنگساز روی سن آمدند تا از برگزیدگان بخش اول تقدیر به‌عمل بیاورند. «لیگ عشاق» یکی از برنامه‌های این شبکه است که برای زوج‌ها برگزار شده که خانواده مطلبی از بین زوج‌های مختلف که در این رقابت شرکت کرده بودند، برگزیده این برنامه شدند و بیان‌ا... مطلبی به نمایندگی از خانواده‌اش در این مراسم حضور پیدا کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد. پس از آن نوبت به بخش دوم تقدیرها رسید که مربوط به آرم استیشن و لوگوی صوتی رادیو صبا بود که به دو نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
بشیر جعفری‌نیا مدیر، گروه طنز و سرگرمی و مهدی عباس‌نژاد، مدیر طرح و تولید این شبکه در جایگاه قرار گرفتند و پس از قرائت بیانیه هیات داوران از دو نفر تقدیر کردند: نفر اول که لوح سپاس و جایزه نقدی دریافت کرد، مهدی استاد احمد بود و نفر دوم نازنین حاج‌سیف‌ا... .
پس از آن موسیقی پخش شد و نوبت به بخش دیگری از تقدیرها رسید. در این بخش شاهین جمشیدی که در برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» شبکه سه هم حضور دارد و از مجریان رادیو صبا نیز هست، روی سن آمد و از غلامرضا عزتی، تهیه‌کننده مسابقه «دوراهی» تقدیر و جایزه او را اهدا کرد. بعد از این بخش هم بار دیگر کاراکتر «آقای نیکبختی» وارد استودیو شد و با مدیر شبکه و مجریان در آیتم طنزش شوخی کرد و سپس قطعه‌ای را با پیانو برای حضار نواخت و خودش هم خواند و به‌قدری مورد توجه حضار قرار گرفت که بار دیگر این قطعه را اجرا کرد.
 نمایش زنده رادیویی
در بخش دیگری از این مراسم آیتم نمایشی اجرا شد که در آن شخصیت‌هایی چون آقای فرصت، خانم شیرکوهی و سرباز وظیفه که برای مخاطبان این شبکه افراد آشنایی هستند، نمایش رادیویی را با همراهی مجری مراسم اجرا کردند و مورد توجه حضار قرار گرفتند. سپس نوبت به بخش دیگری از تقدیرها رسید. مظفری، قائم مقام معاونت صدا و منصور ضابطیان، یکی دیگر از مجریان رادیو صبا در جایگاه قرار گرفتند و از عوامل ستادی برگزیده این شبکه تقدیر کردند. اولین نفری که در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت، نرگس سادات احمدی بود و دومین نفر معصومه سلیمانی که جوایزی دریافت کردند. در این مراسم از عوامل منتخب پخش شبکه هم تقدیر شد. از جمله معصومه مهری، معصومه حیدرنژاد ،مجری و سیامک احمدی پور، تهیه‌کننده.
در بخش دیگری از مراسم احمدرضا موسوی که به گفته خودش حدود 8 ماهی است به گروه رادیو صبا پیوسته در حضور مدیران این شبکه، استندآپ اجرا کرد و با مدیران و هرکدام از مجریان این شبکه به نوعی شوخی کرد و مورد توجه حضار و به‌خصوص مدیران قرار گرفت و در بخش دیگری از این مراسم از مدیران سابق رادیو صبا تقدیر شد. قائم مقام معاونت صدا بار دیگر روی سن رفت و جوایز آنها را اهدا کرد. محمد صادق رحمانیان به‌عنوان پایه‌گذار رادیو صبا، حمیدرضا مقدسی و سعید یوسف نیا افرادی بودند که از آنها تقدیر و این لحظات توسط عکاسان ثبت شد. سپس نوبت به تقدیر از تولیدات سایر استان‌ها رسید که برنامه‌هایشان از رادیو صبا پخش می‌شود. پروین نژاد، معاون صدای مرکز قزوین به همراه افتخاری روی سن آمدند و از مهدی خدایی، تهیه‌کننده برنامه «خندانک» از تولیدات مرکز قزوین تقدیر کردند. در ادامه از ترانه شبکه صبا با صدای فرشید فراهانی رونمایی شد و این قطعه برای اولین بار برای حضار و شنونده‌های این رادیو پخش شد و مورد توجه قرار گرفت.
 تقدیر از برنامه سازان برتر پاییز 1400
 لوح تقدیر و جایزه نقدی به برترین‌های حوزه‌های مختلف رادیو صبا اهدا شد که اسامی آنها به‌ این ترتیب است:
نسترن کیانی به‌عنوان برترین آیتم ساز شبکه برای آیتم «کپسول»،
لیلاعلاقه‌مند به‌عنوان برترین گزارشگر شبکه برای مستند «ماجرا»،
نسیم سادات صباغان به‌عنوان برترین نویسنده شبکه برای برنامه «به وقت زندگی»، منصور ضابطیان به‌عنوان برترین کارشناس مجری شبکه برای برنامه«بر بوی زلف یار»، مهدی پر به‌عنوان برترین مجری مرد شبکه برای اجرای برنامه «در صبا چه گذشت»،
مهتا حق‌پناه به‌عنوان برترین مجری زن شبکه برای اجرای برنامه «به وقت زندگی»، فریبا باقری به‌عنوان برترین مجری زن شبکه برای اجرای برنامه «شهر فرنگ»، مژگان فرزین به‌عنوان برترین تهیه‌کننده شبکه برای برنامه «دفتر پاییز» و محمد عیوضی به‌عنوان برترین تهیه‌کننده و استمرار در تولید باکیفیت برای برنامه «صبامک».

مجری پس از تقدیرها از شنونده‌های رادیو صبا خداحافظی کرد اما مراسم همچنان ادامه داشت که یکباره مریم نشیبا، یکی از گوینده‌های پیشکسوت رادیو سرزده وارد استودیو شد و حضار ایستاده او را مورد تشویق قرار دادند. نشیبا با ضابطیان و افتخاری شوخی کرد و همان‌جا روی سن نشست و کمی با حضار گفت‌وگوی صمیمانه و درددل کرد. همچنین اظهار خوشحالی کرد از این‌که در جمع صبایی‌ها قرار دارد و برای جوان‌ترها دعای خیر کرد. سپس کیک سالگرد صبا را در جایگاه قرار دادند و مریم نشیبا به‌عنوان یکی از پیشکسوتان رادیو شمع کیک را فوت کرده و برید و به طنز از خامه آن هم چشید تا مهمان‌ها با خیال راحت آن را میل کنند. درنهایت قرعه‌کشی برای حضار انجام شد و همه عوامل عکس یادگاری گرفتند و سپس با کیک سالگرد رادیو صبا از مهمان‌ها
پذیرایی کردند.