لوکس سواران چگونه مالیات بدهند؟

لوکس سواران چگونه مالیات بدهند؟


صاحبان 550هزار خودروی گرانقیمت،‌ قبل از نقل‌وانتقال و تعویض‌پلاک با مراجعه به تارنمای سازمان مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات خودرو اقدام کنند.
دو سال است در قالب قوانین بودجه سالانه، دریافت مالیات از خودروهای گرانقیمت و لوکس مصوب‌شده اما در دولت روحانی مسکوت ماند و به نتیجه نرسید. با استقرار دولت‌سیزدهم و نگاه عادلانه به مالیات و بازتوزیع ثروت در جامعه این قانون رنگ اجرا به خود گرفته و به گفته مسوولان در ماه‌های آتی برای نخستین‌بار این نوع مالیات بر دارایی اخذ می‌شود. دراین‌باره داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور‌مالیاتی از شناسایی 550هزار خودروی لوکس با همکاری راهور خبر داده است. وی عنوان‌کرده جمع مالیات محاسبه‌شده نیز 5600میلیارد تومان است. از سازمان مالیاتی خبر می‌رسد سامانه‌ای برای مالیات نقل‌وانتقال خودرو نیز طراحی‌شده که می‌توان از طریق آن نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرد.
 دراین‌باره هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی این سازمان بیان می‌کند انتقال‌دهندگان انواع خودرو و موتور‌سیکلت می‌توانند با ورود به سامانه مزبور‌ قبل از تعویض‌پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل‌و‌انتقال اقدام کنند. در صورتی که انتقال‌دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، هنگام مراجعه به مراکز تعویض‌پلاک ‌‌یا دفاتر اسناد رسمی‌ از ارائه خدمات به آنها‌ یا انتقال سند جلوگیری می‌شود.
وی گفته است: سامانه دریافت مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو هم‌اکنون در استان‌سمنان به‌صورت پایلوت اجرا‌شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
چندروزی است یک لیست شامل خودروهای گرانقیمت و میزان مالیت آنها دست‌به‌دست می‌شود که سازمان امور مالیاتی آن را تایید نکرد.