قهرمانی نیم‎فصل فایده‎ای ندارد

قهرمانی نیم‎فصل فایده‎ای ندارد



 استقلال واقعا در شرایط خوبی است. این روند خوب با پیروزی‎های پی در پی این تیم به دست آمد. نکته بسیار مهم این است که حمایت‎های خوبی از استقلال می‎شود. آجورلو خوب تیم را جمع کرده است و مجیدی و دستیارانش تا امروز به خوبی از وظایف خود برآمده‎اند. همه در کنار هم خوب کار می‎کنند و استقلال ثمره این کار خوب را دید. البته کار اصلی در پایان فصل است در غیراینصورت اکنون بهترین آمارها هم برای استقلال رقم بخورد هیچ فایده‎ای ندارد.
به هر حال مشخص است که قهرمانی نیم‎فصل متعلق به استقلال است اما من نمی‎دانم چرا بیش از اندازه درباره این مساله صحبت می‎کنند. جام قهرمانی لیگ‌برتر را به قهرمان نیم‎فصل نمی‎دهند و استقلال برای رسیدن به این هدف بسیار بزرگ که بعد از 9 سال رخ خواهد داد باید بسیار خودش را تقویت کند. کادر فنی باید کاری کند تا روند خوب این تیم در نیم‎فصل دوم هم ادامه پیدا کند. هیچکس دلش نمی‎خواهد برای کسب قهرمانی یک فصل دیگر صبر کند.
استقلال نقاط ضعف و قوت مشخصی دارد. نقاط ضعف این تیم باید برطرف و نقاط قوت هم باید تقویت شود و بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. همه چیز برای مهیا کردن قهرمانی از نیم‎فصل دوم شروع می‎شود وگرنه قهرمانی نیم‎فصل که فایده‎ای ندارد. فقط کمی لغزش به این منجر خواهد شد که جایگاه در صدر از دست برود.
با این‌ که استقلال کمترین گل خورده را در میان تیم‎های لیگ برتری دارد اما به نظر من هنوز مقابل برخی تیم‎ها اشتباهاتی دارد به این ترتیب که به تیم حریف موقعیت‎های زیادی می‌دهد. استقلال باید در بحث مالکیت توپ قوی‎تر عمل کند تا آمار بهتری از خود بر جای بگذارد.
رقبای استقلال که یکی دو تا نیستند. با کوچک‎ترین لغزشی حریفانی مثل پرسپولیس، سپاهان و حتی گل‎گهر به سرعت استفاده می‎کنند و می‎خواهند خودشان را به صدر برسانند و هیچکدام از هواداران استقلال این را نمی‎خواهند. همه حریفان استقلال خطرناک هستند. تیم مجیدی باید بازی به بازی تمرکز کند و به آنچه که در آینده رخ خواهد داد بی‎اهمیت باشد.
با توجه به این‌که حذف از آسیا هم رقم خورده دیگر باید تمام تمرکز روی لیگ‌برتر و جام‎حذفی باشد.
با تمرکز، همدلی و ثبات، شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل به وجود می‌آید. البته راه زیادی تا پایان لیگ باقی مانده و هنوز چالش‌های زیادی در راه است. اگر اکنون فاصله استقلال با تیم دوم و سوم جدول 15 امتیاز بود از همین الان می‌گفتم که قهرمانی قطعی است اما با فاصله امتیازی سه یا تفاضل گل بهتر نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد و باید به انتظار نشست.