چه خبر؟

چه خبر؟

معرفی برگزیدگان پویش رایاک
در « کافه‌هنر »

اسامی برگزیدگان پویش رایاک در کافه‌هنر رادیو ایران اعلام شد. به گزارش شبکه رادیویی ایران، زهره سربازی گفت: دوره جدید پویش کتابخوانی که با شعار« من کتاب می‌خوانم» از آبان آغاز شده‌بود، 15دی به پایان رسید.وی با اعلام این خبر افزود: با حضور سیاوش گودرزی، مدیر روابط عمومی طاقچه، اسامی برگزیدگان پویش رایاک در کافه هنر رادیو ایران اعلام شد. پویش رایا‌کتاب با کمک مخاطبان و شنوندگان آگاه رادیو ایران، به معرفی کتاب‌های رایانه‌ای به مردم اقدام و از همگان درخواست کرد پیشنهادهای نوآورانه خود را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این حوزه ارائه دهند. وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از کارافزار(اپلیکیشن) طاقچه اسامی برندگان این پویش را اعلام کرد: محمد طاها رضایی، مسعود قاسمیان، محمدرضا کایدی، فاطمه روحانی، زهرا بدر، رضا کبابی، انوشیروان معتمد، مسیح بابایی، نسترن سپاهی و عبدالکریم غلامی. گفتنی است به این برگزیدگان سه ماه اشتراک استفاده از کتابخانه رایانه‌ای طاقچه و 10رایاکتاب اهدا خواهدشد. کافه‌هنر را به تهیه‌کنندگی زهره سربازی و وحید بیات با اجرای شهاب شهرزاد از تارنمای رادیو ایران و کارافزار ایرانصدا، ساعت 16 می‌توانید ببینید و از موج اف‌ام ردیف ۹۰مگاهرتز می‌توانید بشنوید.
راه‌اندازی سامانه دیجیتال DVB-T2 در صدا و سیمای فارس
سامانه دیجیتال DVB-T2 در ایستگاه تلویزیونی بازبچه بخش مرکزی شهرستان اقلید استان فارس نصب و راه‌اندازی شد.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، با حمایت اداره‌کل ستادی فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف‌ام و به همت همکاران واحد فرستنده‌های تلویزیونی مرکز فارس، با وجود برفگیر بودن جاده دسترسی به ایستگاه، فرستنده‌های دیجیتال ایستگاه تلویزیونی بازبچه روی کانال ۴۷ راه‌اندازی شد. دریافت ۲۲ شبکه تلویزیونی و ۲۲ شبکه رادیویی اف‌ام با کیفیت مطلوب از مزایایی این طرح است. با اجرای این طرح از 18 دی پوشش دیجیتال استان به عدد ۹۶/۴۶ درصد رسید.
قدردانی دادستان استان یزد از صدا و سیمای این استان
دادستان استان یزد به‌همراه جمعی از معاونان عدلیه با مدیرکل صدا و سیمای این استان دیدار و درخصوص هماهنگی انعکاس پرونده‌های عدلیه و همکاری با صدا و سیما تبادل‌نظر کردند. به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای یزد گفت: رویکرد جدیدی که در قوه قضاییه اتفاق افتاده بسیار مهم است. صدا و سیما نیز همراه با مسؤولان و با مردم برای احقاق مطالبات جامعه پیش قدم خواهدبود. مدیرکل صدا و سیمای یزد بحران آب در استان را یکی از مسائل مهم دانست و افزود: با همکاری استان اصفهان صدا و سیمای یزد نیز توانست با تهیه گزارش‌های مناسب افکار عمومی راکنترل کند تا از بحران‌های بیشتر جلوگیری شود. پهلوانیان با اشاره به روش‌های تبیین مباحث قضایی در رسانه با همکاری و هماهنگی دو نهاد، از آمادگی صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و کمک به رفع مشکلات مردم خبر داد. در ادامه این دیدار دادستان استان یزد نیز با قدردانی از رسانه ملی و به ویژه صداوسیمای یزد در انعکاس مشکلات و مسائل مرتبط با عدلیه گفت: رسانه ملی در بحران آب و مشکل سوخت در کشور بسیار هوشمندانه و حرفه‌ای عمل کرد و اطلاع‌رسانی به‌موقع توانست جلوی بحران‌های زیادی را بگیرد. حدادزاده نقش رسانه بر افکار عمومی و تاثیرگذاری آن را در احکام و پرونده‌های عدلیه بسیار مهم دانست و یادآورشد: اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع مانع از جرائم و بسیاری از نابهنجاری‌های جامعه می‌شود که این نقش رسانه‌ملی را بسیار تاثیرگذار می‌کند. وی با اشاره به نقش محلات در مسائل اجتماعی جامعه گفت: باید با یک حرکت خردمندانه این نقش را در بین مردم پررنگ‌تر کرد تا مراجعه به عدلیه کمتر شود و خودشان مسائل را حل‌وفصل کنند. همچنین دادستان استان یزد از آمادگی عدلیه برای در اختیار گذاشتن سوژه‌ها و پرونده‌های قضایی به صدا و سیما برای تهیه برنامه‌های عبرت‌آموز خبر داد.