تلنگر

تلنگر

گازگرفتگی در تهران 4 قربانی گرفت
مرگ تلخ تازه عروس و داماد در آپارتمان 30 متری


خواهر و برادر و زوج جوانی در دو حادثه گازگرفتگی در تهران جان خود را از دست دادند.
 به گزارش خبرنگارجام‌جم، اولین حادثه گازگرفتگی ساعت 10 صبح جمعه بیست و چهارم دی امسال درخانه‌ای در یکی از محله‌های تجریش تهران رخ داد. زوج میانسالی که به سفر رفته بودند، وقتی به غیبت دختر و پسر خود مشکوک شدند، راهی خانه شده و موضوع را به پلیس و آتش نشانی خبر دادند.
نیروهای آتش نشانی با شکستن قفل آپارتمان وارد خانه این زوج میانسال شدند. جسد دختر جوان در اتاق نشیمن و پیکر پسر خانواده نیز در حمام خانه پیدا شد. شواهد اولیه نشان از مرگ چند روزه این خواهر و برادر می‌داد که براثر گازگرفتگی فوت کرده بودند.
تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که با گذشت 12ساعت از گزارش این ماجرا، دومین حادثه گازگرفتگی از سوی مأموران کلانتری جوادیه به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. اجساد نوعروس 19ساله و شوهر 21ساله‌اش در آپارتمان 30متری افتاده بود. مأموران از همسایه‌ها تحقیق کردند و یکی از آنها که ساکن طبقه چهارم بود، گفت: متوجه بوی گاز شدیم. رد آن را که گرفتیم و فهمیدیم بو از خانه اجاره‌ای نوعروس جوان و همسرش است. مقابل خانه‌شان رفته و در زدیم اما در را باز نکردند که به ماجرا مشکوک شده و از پلیس و آتش نشانی کمک خواستیم که با حضور آتش نشانان، اجساد این زوج کشف شد.
 مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: در تحقیقات اولیه از خانه خواهر و برادر جوان فوت شده معلوم شد لوله‌کشی نامناسب بخاری باعث شده آنها قربانی مرگ خاموش شوند. در بازرسی از خانه دوم که جسد زوج جوان در آنجا پیدا شده، معلوم شد آنها براثر گازگرفتگی ناشی از نشتی گاز از آبگرمکن فوت شده‌اند.
دردسر زندگی در ترکیه
 برای زن جوان


 زن جوان وقتی فهمید شوهرش اجازه زندگی در ترکیه را به او نمی‌دهد تصمیم عجیبی گرفت. او خانه شوهرش را میلیاردی فروخت و به‌دنبال فرار از کشور بود که بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز سه‌شنبه بیست‌و‌یکم دی امسال مرد کارمندی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی مدعی شد، همسرش به قصد خرید از خانه‌شان در محله نازی‌آباد تهران بیرون رفته و ناپدید شده‌است. می‌ترسد او ربوده شده و بلایی سرش آمده باشد.
پس از این شکایت، پرونده به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال و در تحقیقات معلوم شد، زن گمشده با مرد غریبه‌ای تلفنی در ارتباط بوده‌است. این مرد 21 ساله شناسایی و بازداشت شد. او منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت این زن شد اما در بازرسی از حساب بانکی وی معلوم شد 400‌میلیون تومان از حساب زن ربوده شده به حساب او واریز شده‌است. با افشای این موضوع سکوتش را شکست و گفت: همسر شاکی در خانه اجاره‌ای در پرند ساکن است و قصد خروج از کشور و سفر به ترکیه را دارد. چندی قبل برای سیم‌کشی خانه‌شان رفته بودم که او شماره‌ام را گرفت و تلفنی با من حرف می‌زد و این اواخر می‌گفت شوهرش اجازه خروج او را از کشور نمی‌دهد. از من خواست کمکش کنم تا برای راه‌اندازی یک سالن آرایش به ترکیه برود. کمکش کردم و خانه‌اش را فروخت و 400میلیون تومان به من دستمزد داد. در ادامه این زن دستگیر شد و ادعا کرد به دلیل این‌که به زندگی در ترکیه و کار در آنجا علاقه داشته، از خانه بیرون آمده و با فروش آن قصد خروج از کشور را داشته که ناکام مانده بود.  متهم درباره فروش خانه گفت: به دروغ به شوهرم گفتم که سند خانه را به نامم بزند تا با گرفتن وام شرایط زندگی‌مان را بهتر کنیم. او هم قبول کرد و من خانه را فروختم و قرار شد بهمن ماه آن را تخلیه کنم. حالا هم در برابر طلاق، حاضرم پول خانه را برگردانم و مهریه‌ام را ببخشم.
میثم حسین‌پور، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران  در این باره به جام‌جم گفت: برای متهمان قرارقانونی صادرشده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.