خبر

خبر

اهدای نشان مفاخر فرهنگی رادیو فرهنگ به استاد عباس رحیمی
مدیر رادیو فرهنگ در مراسم رونمایی کتاب «نگارینه‌‌‌خط» و سه اثر نقاشیخط استاد‌عباس‌رحیمی‌، با اعطای نشان مفاخر فرهنگ، از این هنرمند قدردانی کرد. به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، مراسم رونمایی کتاب نگارینه‌‌‌خط و سه اثر نقاشیخط استاد عباس رحیمی‌ را مؤسسه فرهنگی اکو با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با حضور مفاخر عرصه هنر و فرهنگ برگزار کرد. علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ در این مراسم، ضمن ابزار خرسندی از پیشگام بودن مؤسسه فرهنگی اکو در جریان‌‌سازی فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ نهادینه‌‌شده فطرت بشری‌‌ است و شأن هنر که فرزند فرهنگ است، هنرمند را متعالی می‌کند، از این‌روست که مورد اقبال همگان قرار می‌‌گیرد. وی در ادامه گفت: رسالت رادیو فرهنگ معرفی مفاخر فرهنگی است و درصدد است مستندی از زندگی و آثار هنری استاد رحیمی تهیه کند.
ضرورت پرداخت هنرمندانه به قهرمانان دفاع‌مقدس
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، وحید جلیلی، قائم‌مقام صداوسیما در امور فرهنگی، در مراسم اختتامیه «رویداد فیلمنامه‌نویسی صاحب قلم»، ارائه تصویر هنرمندانه از قهرمانان هشت سال دفاع‌مقدس را امری ضروری دانست و گفت: متاسفانه برخی، فاصله گرفتن از دوران دفاع‌مقدس و حماسه‌آفرینان را هنرمندی می‌دانند در حالی که این نشانه بی‌هنری است.
جلیلی با ابراز تأسف از این‌که افرادی با افتخار می‌گویند سانسورچی قهرمانان این ملت هستند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از مادران شهدا که قهرمانان دفاع‌مقدس را در دل خانواده‌های ایرانی با این عظمت و شکوه پرورش دادند، هراس دارند. کشور ما میلیون‌ها قهرمان دارد و باعث تأسف است که در جریان هنری ما، به این قهرمانان گاه کم‌اعتنایی می‌شود. وی تصریح کرد: امیدواریم پویش و راه‌اندازی سامانه صاحب قلم، فضایی ایجاد کند تا بهترین فیلمنامه‌نویسان برگزیده شوند و راه جدید و متفاوتی در هنر قصه‌پردازی و فیلمنامه‌نویسی باز شود.
ابتدای این مراسم محمدصادق باطنی، مدیر مجتمع رشد شهید آوینی، به اهمیت گریزناپذیر تغییر فضای تولید متن در تولیدات نمایشی تأکید کرد وگفت: ما در حوزه تولید آثار نمایشی در صداوسیما راهی جز تغییر در فضای تولید متن نداریم.
باطنی ادامه داد: طرح فیلمنامه‌نویسی صاحب قلم در رویکرد آغازین خود فضایی ایجاد کرد تا فیلمنامه‌نویس‌های سراسر کشور از درگاهی به نام صاحب قلم، آثارشان را به صداوسیما ارسال کنند. نفس این کار، اولین گام به منظور ایجاد فضایی تخصصی برای فیلمنامه‌نویس‌ها بود.
وی خاطرنشان کرد: برخی صاحب قلمان، طرح‌های مختلف‌شان را که ماحصل سال‌ها تلاش بود تا مرحله قرارداد برده‌اند اما کار متوقف شده است. با ایجاد سامانه صاحب قلم، فیلمنامه‌نویسان شناسایی می‌شوند و به طور عملی وارد صحنه کار می‌گردند.
مدیر مجتمع رشد شهید آوینی با اشاره به این‌که صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محتوای نمایشی مدت‌ها منتظر طرح‌های نمایشی می‌ماند، افزود: راه‌اندازی این سامانه به کمک سیما فیلم آمد تا فیلمنامه یسان بااستعداد سراسر کشور طرح‌هایشان را برای ثبت و بارگذاری ارائه کنند.
جواد رمضان‌نژاد گفت: نیاز مبرمی داریم تا خون جدید وارد رگ‌های تولید آثار نمایشی در کشور کنیم. سیمافیلم به عنوان حلقه تولید آثار نمایشی با راه‌اندازی سامانه صاحب قلم، فضایی برای ایجاد انگیزه دوچندان برای دوستان نوقلمی‌که آثار جدید تولید کرده‌اند، فراهم آورده است. وی افزود: عطش تولید آثار نمایشی در ایران و جهان زیاد شده و دنیا از تولید فیلم‌های سینمایی به سمت ساخت سریال‌های چند قسمتی و هفتگی رفته است. در پایان این مراسم همچنین از 10طرح برگزیده رویداد فیلمنامه‌نویسی صاحب قلم تقدیر شد.