چه خبر؟

چه خبر؟

جذابیت گویندگی، نوجوانان را
به رادیو جذب می‌کند


گوینده شبکه رادیویی جوان درباره راه‌های بیشتر معرفی‌کردن برنامه‌های رادیویی صحبت کرد.
مهدی مفیدی، گوینده شبکه رادیویی جوان که در فصل پاییز پرشنونده‌ترین رسانه شنیداری این رسانه بود‌ در بخشی از گفت‌وگویش با خبرگزاری صبا بیان کرد: نمی‌توان ادعا کرد که رادیو شنونده‌های خود را از دست‌داده‌ و دیگر شنوده ندارد که اگر به این‌طور بود سال‌ها پیش این رسانه منحل شده بود ولی رادیو همچنان مخاطب خودش را دارد و هنوز رادیو برای مردم رسانه راستگوست و رسانه‌ای است که مردم ساعت‌های خود را با آن تنظیم می‌کنند و به نظر من برای تقویت این رسانه باید در یک زمینه رسانه‌ای و تبلیغاتی به مردم برنامه‌های مختلف معرفی شود.
این گوینده در پاسخ این پرسش که جامعه مخاطب برنامه‌های رادیویی چه کسانی هستند، توضیح داد: با توجه به برنامه‌هایی که اجرا می‌کنم ما از همه اقشار جامعه شنونده داریم؛ پزشک، چوپان، کارگر، دانش‌آموز، خانه‌دار و... اما واقعیت این است که عمده شنونده‌های رادیو کسانی هستند که در فضای بسته فعالیت می‌کنند. خوشبختانه یک قشر جدید به مخاطبان رادیو اضافه شده است، آن هم نسل نوجوان هستند که به دلیل جذابیتی که گویندگی برای آنها دارد، شنونده برنامه‌های رادیویی گوینده موردعلاقه خود هستند.
وی در پایان عنوان کرد: رادیو به‌عنوان رسانه‌ای که در‌حال‌حاضر پشت سر باقی رسانه‌ها قرار دارد و تنها ابزار او برای انتقال محتوا، صداست‌ به کمک دیگر رسانه‌ها برای شنیده‌شدن نیاز دارد؛ البته باید این نکته را هم تاکید کنم که عمده برنامه‌های رادیویی از لحاظ فرم و محتوا در رقابت با بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و دیگر رسانه‌ها دست برتر را دارد.
شعر فارسی
در خدمت فریضه نمازجمعه

نخستین جشنواره‌ملی شعر نمازجمعه در قالب‌های شعری «کلاسیک، نو، سپید و ترانه» توسط دفتر شعر و موسیقی و سرود رسانه‌ملی با مشارکت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با اشاره به اهمیت شعر ملی گفت: شعر، ثروت ملی ما ایرانیان و هنر اول مردم ایران است. به همین دلیل این جشنواره در قدم اول کار خود را با شعر آغاز کرده‌است و در سال‌های آینده قالب‌های دیگری مانند ادبیات داستانی، نماآهنگ، مقاله، عکس و... به آن اضافه خواهدشد.
وی مخاطبان این جشنواره را شاعران، فارسی‌زبانان ایران و کشورهای همسایه دانست و بیان کرد: تمام قالب‌های شعری از جمله مثنوی، رباعی، غزل، سپید، نیمایی و... بستر مناسبی برای عرضه محتوا در این جشنواره است و آنان که می‌توانند به زبان شیرین فارسی شعر بگویند، مهمان ما هستند.
قزوه درباره محورهای این جشنواره توضیح داد: نمازجمعه در آینه آیات و روایات، نقش محوری نمازجمعه در صدر اسلام، نمازجمعه؛حج مستضعفان، جایگاه نمازجمعه در نظام سیاسی و اجتماعی از منظر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، جایگاه ویژه نمازجمعه در انقلاب اسلامی، نمازجمعه؛ قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت، نمازجمعه؛ قلب فرهنگی شهر، وحدت‌آفرینی در سایه نمازجمعه، ابعاد عبادی و سیاسی نمازجمعه، نمازجمعه؛ تریبون نقد و مطالبه‌گری اجتماعی مستمر از مسؤولان و نیز نقش خطبه‌ها در مکتب‌سازی و گفتمان‌سازی، مهم‌ترین محورهای اولین جشنواره شعر نمازجمعه است که می‌تواند بستری مناسب برای سرودن شعر باشد.مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با اشاره به بخش ویژه این جشنواره تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با عنوان شهدای محراب به بررسی سیره و روش آیت‌ا... صدوقی، آیت‌ا... دستغیب، آیت‌ا... اشرفی اصفهانی، آیت‌ا... قاضی و آیت‌ا... مدنی خواهدپرداخت.