سری A جذاب‌تر شد

کامبک میلان، دومین شکست فصل اینتر را رقم زد

سری A جذاب‌تر شد

  طی چند سال گذشته هر بار بازی میلان و اینتر می‌رسید، بزرگ‌ترین امید و آرزوی طرفداران میلان کسب حداقل یک تساوی بود که البته همین آرزو هم به سختی محقق می‌شد. اما در دو فصل اخیر و با تحولی که استفانو پیولی در روسونری ایجاد کرده، بازی دو تیم شهر میلان جذابیت بیشتری پیدا کرده است. این جذابیت را می‌شد به خوبی در بازی شنبه شب این دو تیم دید؛ از گل زیبا و کامبک گرفته تا چند کارت زرد و یک کارت قرمز در مهم‌ترین بازی این هفته سری A.
تیم 45 دقیقه‌ای اینتر
نیمه اول همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود پیش رفت و شاگردان سیمونه اینزاگی در بیشتر دقایق بازی بهتر بودند. علاوه بر گل دقیقه 39 ایوان پریشیچ، نراتزوری چند بار دیگر هم فرصت داشت دروازه میلان را باز کند که درخشش مایک مانیا مانع از این کار شد. پریشیچ با این گلزنی به یک رکورد عالی هم رسید. او حالا در 12 تقابلش مقابل میلان، در هفت گل تاثیر مستقیم داشته است (دو گل و 5 پاس گل). با این حال،آنچه که بیش از هر چیز در ترکیب میلان به چشم می‌آمد، نبود یک بازیکن در نقش رهبر و بزرگ‌تر میدان بود. طی دو فصل اخیر حضور زلاتان ابراهیموویچ در بسیاری از مقاطع این خلا را پر کرده است. مصدومیت ستاره سوئدی باعث شد باتجربه‌ترین بازیکن میلان اولیویه ژیروی فرانسوی باشد.
فرشته‌ای به نام ژیرو
پیولی از همین مزیت نیز استفاده کرد و با چند تعویض در نیمه دوم توانست ورق را به نفع خودش برگرداند. او که به خوبی فهمیده بود هافبک‌های تیمش در نیمه اول قافیه را به همتایان خود در اینتر باخته‌اند، بازیکنانی همچون دیاز و مسیاس را آورد که قدرت حمل توپ بیشتری داشتند. در نقطه مقابل، اینزاگی هم اشتباهی کرد که باعث شد نتیجه بازی عوض شود. او تا قبل از دقیقه 73 سه بازیکن کلیدی‌اش در خط میانی و حمله یعنی هاکان، مارتینز و پریشیچ را بیرون کشید تا به زعم خود  لایه‌های دفاعی تیمش مستحکم‌تر شود اما ژیرو در عرض چهار دقیقه
دو گل برای میلان زد تا تمام نقشه‌های اینزاگی خراب شده و میلان پیروز از زمین خارج شود.  
 با این نتیجه، روسونری بعد از 18 سال طلسم‌شکنی کرد. آخرین بار فوریه سال 2004 بود که در دربی این دو تیم، میلان با یک گل از همشهری‌اش عقب افتاد و در نهایت توانست به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شود. علاوه بر این، ژیرو به اولین بازیکن فرانسوی میلان تبدیل شد که توانسته در یک بازی دو بار دروازه اینتر را باز کند. با انجام این بازی، میلان 52 امتیازی شد و در فاصله یک امتیازی اینتر قرار گرفت؛ البته نراتزوری یک بازی کمتر دارد و حالا باید قطعا پیروز شود تا فاصله‌اش با میلان و ناپولی بیشتر شود.
از احساس غرور پیولی تا باهوش نبودن اینتری‌ها
یکی از صحنه‌های جذاب بازی شنبه شب، خوشحالی بیش از اندازه استفانو پیولی چه در لحظه به ثمر رسیدن گل دوم و چه بعد از سوت پایان بازی بود. صحبت‌های پیولی بعد از این بازی نشان داد که چه اندازه این برد برایش مهم بوده است. او در این رابطه گفت: کسب پیروزی در چنین دیداری آن هم در مقابل این اینتر قدرتمند باعث افتخار و غرور من است. درست است که اینتر در نیمه اول بهتر از ما عمل کرد، اما من جسارت بازیکنانم را مورد ستایش قرار می‌دهم، زیرا آنها در بسیاری از نقاط زمین بدون ترس با بازیکنان بزرگ تیم حریف روبه‌رو شدند. او در مورد شانس تیمش برای قهرمانی در سری A هم این‌طور حرف زد: من به بازیکنان گفتم باید به خودمان ایمان داشته باشیم. همیشه موانع پیش رو برای افرادی که به هدف خود باور و اعتقاد ندارند، غیرقابل عبور است. شاید بی مزه باشد، اما به خودم قول دادم که اگر در این بازی پیروز شویم، یک ماه سیگار توسکانی محبوبم را نکشم.
در مقابل، اینزاگی بیشتر معتقد بود که غفلت بازیکنان تیمش بعد از گل تساوی، باعث رقم خوردن این باخت بوده است. او در این باره گفت: ما از هر نظر مسلط بودیم اما در پایان باهوش عمل نکردیم. آنها روی گل اول خوش شانس بودند و در رابطه با گل دوم نیز با‌هوش عمل کردند. من 60 دقیقه دربی یک طرفه دیدم اما بچه‌ها بعد از دریافت گل تساوی عصبانی شدند زیرا احتمالا خطای واضح روی الکسیس سانچز رخ داد و تمرکز خود را از دست دادیم. اگر 10 بار دیگر با میلان بازی کنیم شاید یک مرتبه شکست بخوریم. همه‌مان می‌دانیم که دربی چقدر مهم است، ما مستحق باخت نبودیم، اما فوتبال همین است.
اینزاگی در مورد انتقاداتی که نسبت به تعویض‌هایش مطرح شده گفت لائوتارو مارتینز تمام توان خود را به کار گرفت و ایوان پریشیچ نیز به دلیل مصدومیت ساق پا از زمین خارج شد. چالهان‌اوغلو نیز خسته بود. ما باید گل دوم را می‌زدیم و از موقعیت‌های‌مان بهتر استفاده می‌کردیم. از طرف دیگر، داور خیلی چیزها را در این بازی رها کرد.