گردشگری داخلی در صدر

گردشگری داخلی در صدر


داده‌های جالب توجه دیگری هم در این میان وجود دارد. به عنوان مثال 73درصد پست‌های منتشر شده در ارتباط با سفر و گردشگری میان کاربران ایرانی، مربوط به سفرهای داخلی و 18درصد این پست‌ها، مربوط به سفرهای خارجی است. منظور از سفرهای داخلی، سفرهایی است که در درون مرزهای ایران انجام شده و سفرهای خارجی، سفر به مقاصدی است که در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران واقع شده‌اند.
همچنین در 9درصد از پست‌های منتشر شده نیز مشخص نیست مقصد سفر داخل ایران بوده است یا خارج از آن. این پست‌ها مواردی چون تبلیغ وسایل سفر و آموزش سفر هستند که چون در این موارد سفری رخ نداده است، نمی‌توان عنوان داخلی یا خارجی را به آنها اطلاق کرد. با توجه به این‌که سفرهای داخلی سهمی چهار برابر بزرگ‌تر از سفرهای خارجی در پست‌های کاربران اینستاگرام داشته‌اند، این‌طور برداشت می‌شود که اقبال یا توانایی مردم به سفرهای داخلی، بسیار بیشتر از اقبال یا توانایی آنها برای سفر به خارج از کشور است.
فارغ از محتواها، اقبال کاربران هم نشان می‌دهد سفرهای داخلی مورد توجه تعداد بیشتری از آنها بوده است. به این معنا که 72درصد لایک‌ها مربوط به پست‌هایی با محتوای سفر داخلی و 26درصد مربوط به پست‌هایی با محتوای سفر خارجی است و فقط حدود 2درصد مربوط
به مواردی چون آموزش سفر، تبلیغ وسایل سفر و... است که با عنوان «نامشخص» ذکر شده‌اند.