تلنگر

تلنگر

تجاوز مشاور کنکور به دختران
فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری مردی ۲۹ساله خبر داد که از طریق فضای‌مجازی و با ترفند مشاور کنکور به اغفال دختران جوان اقدام می‌کرد. به گزارش جامعه‌24، سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق صفحه اینستاگرام به تبلیغ مشاوره کنکور اقدام‌کرده و با ترفندهای خاص اعتماد دختران جوان را جلب و سپس به آزارواذیت اقدام می‌کند، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک علمیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند. فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه تا‌کنون چند‌ نفر در این زمینه مورد آزار‌و‌اذیت قرار گرفته‌اند، گفت: این متهم شیطان‌صفت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. سرهنگ صارمی خاطر نشان کرد: در بازرسی از منزل متهم ۱۷‌عدد سکه قدیمی، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۱۳فشنگ مربوطه نیز کشف شد.
بازداشت مزاحم زنان
مردی که برای نوامیس مردم در شیراز، ایجاد مزاحمت کرده و متواری بود‌، بازداشت شد.  سردار رهام بخش‌حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس به سایت پلیس گفت: ‌فردی با پلیس‌110 تماس گرفت و اطلاع داد که مردی که اراذل و اوباش است در یکی از محله‌های شهر شیراز برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.  ماموران برای بررسی ماجرا و بازداشت مزاحم به محل اعزام شدند. متهم که چاقو به دست داشت با دیدن ماموران به سمت‌شان حمله‌ور شد. ماموران با استفاده قانون به‌کارگیری سلاح‌، پای متهم را مورد اصابت گلوله قرار داده و وی را دستگیر کردند. او به بیمارستان منتقل شد و بعد از بهبودی تحقیقات از وی ادامه می‌یابد.
پلیس، ناجی  مرد راننده شد
مردی که در خودرو دچار گازگرفتگی شده بود با اقدام به‌موقع ماموران انتظامی  نجات یافت و از یک قدمی مرگ بازگشت.  سرهنگ بیژن جنتی، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان‌البرز به جام‌جم گفت: شهروندی در تماس با سامانه‌۱۹۷ از ماموران گشت کلانتری‌۳۴ گرمدره که جانش را  نجات داده بودند، تشکر کرد. با بررسی موضوع از سوی بازرسی پلیس البرز مشخص شد که این مرد  هنگام استراحت در خودرویش بوده و برای گرم‌کردن فضای داخل خودرو پیک‌نیک روشن کرده و به دلیل استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار گازگرفتگی شده است. در همان موقع ماموران کلانتری گرمدره که موقع گشتزنی در محل بودند، متوجه ماجرا‌شده و با بیدار‌کردن این فرد او را نجات دادند.
۴ فوتی در حوادث مواد محترقه
رئیس سازمان اورژانس کشور از فوت چهار نفر به دنبال حوادث ناشی از چهارشنبه آخر‌سال در بهمن امسال خبر داد. جعفر میعادفر به مهر گفت: بهمن امسال و در آستانه چهارشنبه آخر‌سال ۲۳مصدوم ناشی از این حوادث توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز‌‌درمانی منتقل شدند. استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران و فارس بیشترین مصدومین حوادث چهارشنبه آخر‌سال را داشتند‌. از تعداد کل آمار حوادث ۷۴‌درصد مصدومین آقا و ۲۶‌درصد مصدومین خانم‌ بوده است.
ورود خودرو به مسجد جمکران
مردی که با تریلر یکی از در‌های مسجد جمکران قم را شکسته بود‌، بازداشت شد.   به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌، ساعت‌4 بامداد دیروز اول‌اسفند، یک تریلر در شماره 6 مسجد مقدس جمکران را شکست و وارد محدوده این مسجد شد. این کشنده هوو بعد از تخریب این در و ورود به محوطه، منحرف و متوقف شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد راننده هنگام حادثه دارای حالت طبیعی نبوده و در خودرو مقداری بنزین نیز همراه داشته که با ورود به موقع خدام و حراست مسجد دستگیر شد. زائران و مجاوران به خارج از صحن صاحب‌الزمان هدایت شدند و بلافاصله امنیت کامل در این صحن مسجد جمکران برقرار و راننده بازداشت شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.