کارت هرکسی باطل شد سربازی رفت

واکنش باران چشمه به جنجال‌ها درباره وحید امیری

کارت هرکسی باطل شد سربازی رفت

این روزها وحید امیری ستاره پرسپولیس هم ناخواسته وارد ماجرای سربازی دو بازیکن استقلال یعنی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی شده است. مدافعان میانی استقلال با پایان دوران تحصیلی خود، قاعدتا باید عازم خدمت سربازی شوند. البته که شرایط این دو با هم تفاوت دارد و شبیه هم نیست. سیاوش یزدانی ملی‌پوش است و طبق قانون نیروهای مسلح با توجه به این‌که در تیم ملی حضور دارد، می‌تواند تا 30 سالگی در لیگ‌برتر بازی کند. سردار مهرعلی باران‌چشمه که قبلا رئیس اداره تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح بود، در این باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «بعید می‌دانم قانون عوض شده باشد، بنابراین طبق مصوبه‌ای که در گذشته داشتیم، بازیکنانی که در سطح ملی حضور داشته باشند تا پایان 30 سالگی می‌توانند معافیت اعزام داشته باشند. در غیر این‌صورت بازیکن تا پایان 28 سالگی باید اعزام شود.»

این بحث اما همچنان به سرانجام نرسیده و بین طرفداران پرسپولیس و استقلال
اختلاف نظر وجود دارد. چه باشگاه استقلال در چند مرحله مجبور شده در این زمینه بیانیه صادر کند. آخرین اظهارنظر مربوط به سمیعی معاون حقوقی آبی‌هاست. او پرونده اعزام یزدانی را مختومه می‌داند و درباره مرادمند هم کد تازه‌ای می‌دهد: «او در شهریورماه در لیست 50 نفره اسکوچیچ بود. حتی کارت بازی‌اش صادر شد. بنابراین ملی‌پوش به حساب می‌آید و طبق آئین‌نامه، می‌تواند بدون مشکل برای ما بازی کند. البته پیگیر این موضوع از طریق وزارت ورزش هستیم.»
 آبی‌ها مشکل ندارند
در واقع وزارت ورزش از کانال نیروهای مسلح، مجوز بازیکنان و ورزشکاران را در این مواقع می‌گیرد. سردار آجرلو هم به شدت پیگیر موضوع بوده و یک منبع آگاه روز گذشته به روزنامه جام‌جم گفت به احتمال فراوان این مشکل برای باشگاه استقلال حل شده است.
در همین حال استقلالی‌ها به موضوع خدمت سربازی
وحید امیری هم اشاره کرده و استنادشان به مصاحبه سال 99 سردار مهرعلی باران چشمه است. در این مصاحبه که به نقل از او منتشر شده بازیکنانی چون «امیری، عالیشاه، ماهینی و... » کارت جعلی داشتند. باران‌چشمه اما در این باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «در آن زمان حدود 140 بازیکن کارت معافیت جعلی داشتند. ما همه را باطل و بازیکنان را به سربازی فرستادیم. من اصلا یادم نمی‌آید وحید امیری در بین آن بازیکنان بود یا نه ولی اگر بوده باشد، حتما سربازی رفته است. هر بازیکنی کارت سربازی‌اش باطل شد، به سربازی رفت. بنابراین نمی‌شود گفت امیری کارت جعلی داشته و سربازی نرفته. اگر نرفته یعنی در بین آن بازیکنان نبوده است.»