حق باشماست

حق باشماست

# برق-گرما
شهروندی از خوزستان:
از مسؤولان انتظامی و اداره برق خواهشمندیم فکری به حال دزدان ترانس و سیم‌های برق کنند؛ چرا که با سرقت این لوازم، برق منازل ساعت‌ها قطع و گرما غیرقابل تحمل می‌شود.

# بیمارستان-بستری
احمدزاده از تهران:
بسیاری از بیمارستان‌ها تا مقداری پول از بیماران دریافت نکنند، اجازه بستری و شروع روند درمان را نمی‌دهند. آیا بازی کردن با جان مردم در این شرایط بد اقتصادی جایز است؟

# یارانه-دهک
جمالی از لاهیجان:
یارانه ماه رمضان فقط به چهار دهک اول پرداخت شد؛ این درحالی است که با این اقتصاد و درآمد ناچیز مردم، بسیاری از شهروندان جزو چهار دهک به حساب می‌آیند و این مبلغ باید به همه پرداخت می‌شد.

# ممنوعیت-تردد
قشقایی از کرج:
تردد خودروهای سنگین و باری در آزادراه تهران-کرج با وجود ممنوعیت، کماکان ادامه دارد. از پلیس محترم راهور تقاضای رسیدگی و برخورد با متخلفان را دارم.

​​​​​​​جوابیه:
در پی درج پیامی در روز یکشنبه مورخ 21/01/1400 با عنوان «توقف-مترو» سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با ارسال نمابری اعلام کرد: حرکت قطارها در خطوط هفتگانه مترو مطابق با برنامه زمان‌بندی از قبل تعریف شده انجام می‌شود و این برنامه در خطوط مختلف با هم متفاوت است. به طور مثال در خطوط یک، 2و 4 در زمان‌های پیک مسافری، حدود چهار دقیقه و در این پیک در خط 3 و 5 به ترتیب حدود 6 و 10 دقیقه اجرا می‌شود. لازم به توضیح است در میان 2144 حرکت مسافری روزانه، گاهی اوقات به علت بروز اشکال در عملکرد تجهیزی ـ ثابت یا متحرک ـ ممکن است قطاری دچار اختلال ترافیک در خط شود که ضمن کنترل و هدایت قطارها، همزمان عملیات رفع مشکل نیز انجام می‌شود تا وقفه‌ای در دیگر حرکت‌ها به وجود نیاید.