به ثبت قله‌های هویتی افتخار می‌کنیم

رئیس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره «یکصد»:

به ثبت قله‌های هویتی افتخار می‌کنیم

آیین اختتامیه جشنواره «یکصد» با حضور دکتر پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، وحید جلیلی  قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی،محسن برمهانی معاون سیما،  دیگر مدیران سیما و همچنین مسؤولان و پیشکسوتان و اهالی ورزش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و در آن «بهترین‌های صد سال ورزش ایران» معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید‌مصطفی‌هاشمی‌طبا و ورزشکارانی از جمله پرویز برومند، خداداد عزیزی، حمید استیلی، حسین رضازاده، پرویز مظلومی، محمد بنان، سیروس دین‌محمدی، حسن یزدانی، مصطفی کارخانه، محمد نصرتی و ... حضور داشتند.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: ما در محضر قله‌هایی هستیم که عناصر هویتی مان را شکل می‌دهند. قله‌های افتخار، اقتدار، جوانمردی و فتوت، قله‌های ایثار، سربلندی و بزرگمردی بخشی از هویت ما هستند.وی افزود: امروز میزبان ورزشکارانی هستیم که در ده‌ها سال تجربه پرافتخار ملت ایران خود جزئی از این افتخارات بودند و افتخار آفریدند و میدان برد و باخت برای آنها میدان ارزش‌آفرینی و افتخارآفرینی و جوانمردی بوده است.
رئیس رسانه ملی با اشاره به ثبت این افتخارات در صفحات تاریخ بیان کرد: با افتخار به ورزشکارانی اقتدا می‌کنیم که با وجود این‌که ده‌ها سال است از میان ما رفته‌انداما هنوز زنده‌اند. مانند جهان پهلوان غلامرضا تختی که افتخارش در عرصه اخلاق و جوانمردی هنوز هست.به عزیزانی در این عرصه والا افتخار می‌کنیم که باخت‌شان به دلیل عدم حضورشان در برابر نمایندگان یک رژیم کودک‌کش چیزی غیر از برد و افتخار نیست. 
وی با بیان این‌که معیار برد و باخت در مرام ورزشکاران ما اخلاق، جوانمردی و حمایت از مظلوم است، افزود: این افتخارات صفحات درخشانی در تاریخ ما هستند که وظیفه ما برجسته کردن، نشان دادن و انعکاس این بزرگمردی‌هاست.رئیس رسانه ملی با اشاره به تحول در رسانه ملی تصریح کرد: اگر در این دوره تحولی ما در رسانه ملی شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری را سر دست گرفته‌ایم، این افتخارآفرینان یکی از عناصر اصلی هویت‌آفرینی ملت بزرگ ما هستند که باید به آنها افتخار کنیم. باید به آنها اقتدا و داستان‌ها از آنها نقل کنیم. باید داستان قهرمانی‌هایشان را با زبان هنر متجلی کنیم. این حقی است که این بزرگان بر گردن ما دارند.جبلی ضمن اظهار امیدواری از ادامه داشتن  افتخارآفرینی و فصل‌های درخشان در تاریخ ملت بزرگ ایران گفت:  قله‌های هویتی و حضور ورزشکاران و افتخارآفرینان حاصل تمدن و فرهنگ بزرگ مردم ایران است که به آن افتخار می‌کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: وقتی در صحنه‌‌های فرامرزی حضور جوانمردانه  ورزشکاران را تماشا می‌کنیم، تنها افتخار است که نصیب ملت ایران می‌شود.