مرتضی شمسی مدیر شبکه آی‌فیلم شد

چه خبر؟

مرتضی شمسی مدیر شبکه آی‌فیلم شد

احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی صدا و سیما، طی حکمی مرتضی شمسی را به عنوان مدیر شبکه آی‌فیلم منصوب کرد.

حکم معاون برون‌مرزی بدین شرح است: «نظر به بهره‌مندی از مراتب تعهد، دانش و تجارب موفق جناب‌عالی در تولید تلویزیونی و مدیریت پیام، به‌موجب این حکم به‌ سمت مدیر شبکه آی‌فیلم منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود در مسؤولیت جدید، ضمن توجه به سرفصل‌های اساسی برنامه تحول رسانه ملی، تمرکز هرچه بیشتر بر محتوای ارائه‌شده از آنتن شبکه را وجهه نظر قرار دهید و آرایش متناسب جدول‌ پخش در کانال‌های چهارگانه، بهبود کیفی و‌ کمی برنامه‌های تولیدی، ارتقای گرافیک و عناصر بصری و بسط زمینه‌های ارتباط فرهنگی بیشتر با مخاطبان را به ‌منظور ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، گسترش زبان و ادبیات غنی و پرارج فارسی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه آثار نمایشی ایرانی پیگیری نمایید.
از آقای مهدی مجتهد که در طول سالیان پیش عهده‌دار مدیریت این شبکه بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و برای جناب‌عالی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.»

روحانی‌ای که متفاوت بود
علی درستکار، مجری سابق برنامه‌های معارفی ازجمله «این‌شب‌ها» که آیت‌ا... فاطمی‌نیا بیشتر با این برنامه مورد اقبال مخاطبان سیما قرار گرفت از تجربه همکاری با این روحانی سخن گفت.
علی درستکار که چندین سال اجرای برنامه این‌شب‌ها را در تلویزیون برعهده داشت درباره حضور آیت‌ا... فاطمی‌نیا در این برنامه و ویژگی‌های متفاوت ایشان بیان کرد: حضور ایشان در این‌شب‌ها مرهون معرفی حجت‌الاسلام‌رحیم‌زاده، مدیر وقت گروه معارف شبکه یک بود. آقای رحیم‌زاده پیشنهاد داد و شاید با مشورت تهیه‌کننده هم بود و درنهایت سال ۸۷ بود که سری اول برنامه در ماه‌رمضان پخش شد و ایشان در برنامه حضور پیدا کردند. قبلش در برنامه‌های دیگر هم بودند اما کمتر. این‌شب‌ها در اولین فصل قرار بود فقط ۳۰ برنامه باشد و دیگر پخش نشود اما خدا را شکر هم مردم و هم سازمان استقبال کردند و بعد در بازه‌های زمانی مناسبتی روی آنتن رفت.
وی به مهر یادآور شد: خود من اول مجذوب او شدم و بعد در کوچه و خیابان می‌دیدم مردم، آن هم اقشار مختلف مردم از جوانان امروزی تا جوانان مقید به سنت‌های دیروز هم استقبال کرده‌اند و با پوشش‌ها و اعتقادات مختلف، از مردم کم‌سواد و باسواد سلام می‌رساندند و احوال‌شان را می‌پرسیدند و این هم برایم خیلی جذاب بود.
وی اضافه کرد: این اقبال مردم، باعث جلب‌توجه بیشتر شد و به حدی که لوث نشود خدمت‌شان می‌رسیدیم. بعضی وقت‌ها سعی می‌کردیم حضورشان در هر فصل در اولین قسمت برنامه باشد که بیننده برای ادامه انگیزه پیدا کند.
این مجری برنامه‌های معارفی درباره وجه امتیاز آیت‌ا...‌فاطمی‌نیا نسبت به دیگر کارشناسان مذهبی تلویزیون عنوان کرد: او شخصیتی روحانی، متفاوت، زحمت‌کشیده و دانا و خوددار داشت. زحمت‌کشیده به این معنا که در مسیر دین‌پژوهی و کشف مجهولات علمی یک عالم اسلامی به معنی واقعی زحمت می‌کشید یعنی سفرها می‌کردند، کتاب‌ها می‌جست و معنا را در آن کتاب‌ها جست‌وجو می‌کرد. درستکار اضافه کرد: این مدل زحمت علمی، سبک دیگران نبود. دیگران اگر هم رفته بودند و خوانده بودند، لزوما برای نقل‌قول مطرح‌شده سند نمی‌آوردند که از که و از کجا نقل شده است. او جزئیات را حفظ بود و با اسنادش تطبیق می‌داد. در نقل مفاهیم و معانی خوددار بود.  گاهی که تردید داشت، آن تردید را با جملاتی مثل «قریب به این مضمون» بیان می‌کرد. وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به قشر روحانی عنوان کرد: من بعد از درگذشت‌شان پیامی گذاشتم و از همین خصوصیات نوشتم.