قالیباف: ترور شهید خدایی نمایانگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه است

قالیباف: ترور شهید خدایی نمایانگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور شهید صیاد خدایی بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان ملت ایران را از سپاه پاسداران نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تأمین کردند. محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس عنوان کرد: تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در آبادان تصریح کرد: دستگاه‌های مربوط باید در سریع‌ترین زمان ضمن رسیدگی به مصدومان، بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستور کار قرار دهند و با تمام مسببان این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد. کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز باید این موضوع را با کمک نمایندگان مجلس به‌ویژه نماینده آبادان بررسی کند و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
قالیباف خاطرنشان کرد: اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان مؤمن، موقعیت شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست، امروز نیز باید معیشت و اقتصاد مردم را از محاصره بروکراسی اداری و بی‌رمق، رانت بازی، انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم گیری و عدم شفافیت ساز و کارها، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم و در مسیر نیز همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش آفرینی جوانان مؤمن، آگاه و موقعیت شناس و بااستعداد باز کنیم.
وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت بازی را در صدور مجوزهای کسب و کار تعطیل کند و صنایع انحصارگرا را متحول سازد و شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و ریل‌گذاری لازم را برای جهش تولید دانش بنیان و تحول بانکی رقم بزند تا راه تحول نظام اقتصادی کشور، عملیاتی شود.