اعلام نتیجه دادگاه وزیر سابق نفت، به‌زودی

در نشست خبری سخنگوی جدید قوه قضاییه مطرح شد

اعلام نتیجه دادگاه وزیر سابق نفت، به‌زودی

مسعود ستایشی، سخنگوی جدید قوه قضاییه روز گذشته در اولین نشست خبری خود درباره ترور شهید خدایی گفت:‌ با قاطعیت و دقت‌، تروریست‌های ترور شهید خدایی را به‌سزای عمل خود خواهیم رساند اما پیشگیری از این اتفاقات تلخ باید در نظر گرفته شود.  وی همچنین با اشاره به ریزش ساختمان در آبادان بیان کرد:  این قول را به مردم آبادان می‌دهیم که هر کس در این فرآیند مرتکب تخلف و جرم شده است، با قاطعیت با او برخورد خواهد شد.

 حکم احمدرضا جلالی اجرا خواهد شد 
ستایشی با اشاره به حکم اعدام احمدرضا جلالی گفت: فرآیند رسیدگی به اتهامات آقای احمدرضا جلالی انجام شده و موضوع مبادله او با حمید نوری مطرح نیست. در زمان مقرر حکم آقای جلالی اجرا خواهد شد. ستایشی افزود: وضعیت نگهداری و رعایت حقوق بشر نسبت به آقای احمدرضا جلالی رعایت شده اما آیا این حقوق برای آقای نوری نیز رعایت شده است؟ 
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: موازین حقوق بشر نسبت به حمید نوری رعایت نشده است و پرونده ایشان تحت فشار منافقین و سیاسی است. زمانی که موازین حقوق بشر رعایت نشود، آن محاکمه باطل است. 
 به‌زودی نتیجه دادگاه وزیر سابق نفت اعلام می‌شود
ستایشی با اشاره به وضعیت پرونده وزیر سابق نفت گفت: پرونده او در دادگاه کیفری در حال رسیدگی است. او در دادگاه حاضر می‌شود و تصمیم دادگاه پس از قطعیت اعلام خواهد شد. 
 بازداشت اسدا... اسدی، خلاف قوانین بین‌المللی است
ستایشی درباره آخرین پیگیری از وضعیت اسدا...‌اسدی، دیپلمات کشورمان گفت: بازداشت، تعقیب جزایی و صدور حکم آقای اسدی قانونی نبوده و ایشان دیپلمات جمهوری اسلامی بوده و او را بازداشت کرده‌اند که این مساله خلاف قوانین بین‌المللی است.  
 اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه نظارت بر بازار
ستایشی درباره اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه نظارت بر بازار گفت: از اول سال ۱۴۰۱ تا ۳۱ اردیبهشت، در شعب تعزیرات حکومتی  63 هزار‌ و ۶۵۱ مورد پرونده تشکیل شده است که با همکاری و تعامل دستگاه‌های نظارتی ۲۸۰۳ تن روغن، ۱۲۱۳ تن برنج،۵۷۲ تن آرد،۱۳۳۳ تن شکر و ۶۵ تن ماکارونی کشف شده است. امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده، این اقلام سریع در چرخه توزیع قرار بگیرد.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر تخلفات قضات گفت: در‌مجموع ۴۲ سال خدمت خود آنچه دیدم و تجربه دارم، می‌توانم شهادت دهم مجموعه اقدامات قضایی مبین وارستگی، شرافت و آزادگی است و ما نیروهای متدین و آگاه و باتجربه داریم و اقداماتی که در مجموعه قضایی انجام می‌شود، برآیند تلاش‌های همه همکاران قضایی است اما اگر کسی مرتکب خلاف شود همه زحمات مخدوش می‌شود و البته هرکس کوچک‌ترین تخلفی داشته باشد در مراجع قضایی و انتظامی با قاطعیت کامل برخورد قانونی می‌شود.
ستایشی در پاسخ به این سؤال که در اغتشاشات اخیر آیا کسی هم بازداشت شده است؟ گفت: اجرای هر طرحی مثل تحول اقتصادی نیاز به بحث زیر‌ساختی دارد؛ علی‌رغم تأکیدات مختلف، این طرح به تعویق افتاد و اجرای آن ممکن است عصبانیت‌هایی را به همراه داشته باشد.