اخبار

اخبار

آزادی مرد اعدامی با بخشش خانواده مقتول
مرد اعدامی که به دلیل اختلاف مالی با مرد صراف، دایی او را کشته بود، پس از جلب رضایت اولیای دم و محاکمه از جنبه عمومی جرم، به‌زودی آزاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شاهین 40 ساله عصر بیست‌و‌هشتم اسفند سال 96، در محله بازار، پیک موتوری 58ساله‌ای به نام هوشنگ را با شلیک گلوله کشت. او پس از دستگیری به این جنایت اعتراف کرد و گفت: دامدار بودم، گله‌ام را به چوپان دادم و به تهران آمدم. صاحب یک صرافی، 100 هزار دلار سرم کلاه گذاشت. به دنبال او بودم اما پیدایش نکردم. سراغ دایی‌اش (هوشنگ) رفتم تا از او آدرس خواهرزاده‌اش را بگیرم که او را لو نداد، خواستم هوشنگ را بترسانم اما با شلیک گلوله،  باعث مرگش شدم.
متهم در ادامه در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و قضات او را با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شد. در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، توانست رضایت اولیای دم را کسب کند. 
به این ترتیب مرد زندانی از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و در حالی که اشک پشیمانی می‌ریخت، گفت: من با مقتول دشمنی نداشتم و سراغ او رفتم تا خواهرزاده‌اش را راضی کند پول مرا بدهد اما قبول نکرد، من هم عصبانی شدم و شلیک کردم اما خیلی زود پشیمان شدم. از قضات درخواست دارم مرا ببخشند.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شده و او را به حبس محکوم کردند که با احتساب ایام بازداشت، به‌زودی آزاد می‌شود.

کلکسیونی از جرایم به دلیل کری‌خوانی اینستاگرامی
پسر جوان به دلیل کری‌خوانی اینستاگرامی، پسر 13 ساله‌ای را ربود و از کتک خوردن او فیلم گرفت و در فضای مجازی منتشر کرد. 
به گزارش خبرنگارجام‌جم، اوایل فروردین امسال، خانواده‌ای  به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمده و از دو جوان شکایت کردند. در تحقیق از آنها معلوم شد دو جوان پسر 13 ساله آنها را در خیابان ربوده، به دو بوستان برده و به شدت کتک زده‌اند. در ادامه، یکی از مهاجمان فیلم کتک‌خوردن وی را با انگیزه قدرت‌نمایی و تهدید در اینستاگرام منتشر کرده و تهدیدشان کرده‌بود باید 10 میلیون تومان پول بگیرند و شکایت نکنند، در غیر این صورت ابتدا بینی پسر نوجوان، بعد دستانش را قطع می‌کنند و در نهایت او را می‌کشند. متهمان، فراری بودند تا این‌که چند روز پیش رد یکی از آنها در زندان به دست آمد. تحقیقات نشان می‌داد او در چند سال گذشته به اتهام کودک‌آزاری مدتی بازداشت شده و این بار بابت تهیه فیلم از صحنه آزار و اذیت یک زن در زندان است.   متهم دیروز به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت: پسر شاکی از من کوچک‌تر بود اما در محله‌مان و در اینستاگرام برایم کری‌خوانی می‌کرد. به قصد تنبیه، با دوستم او را ربوده و کتکش زدیم. فیلم حادثه را در اینستاگرام منتشر کرده و تهدیدکردم هر کسی بخواهد مقابلم بایستند، این بلا سرشان می‌آید. بعد از این تهدید، دنبال‌کنندگانم یکباره افزایش یافتند.
محمد امین تقویان، بازپرس شعبه  هشتم دادسرای جنایی تهران با  تایید این خبر به جام‌جم گفت: «با اعتراف متهم، او در برابر اتهام آدم‌ربایی، ضرب و جرح و تهدید به قتل پسر 13ساله قرارگرفت و همدست فراری‌اش تحت تعقیب است.»

پايان عمليات آتش نشانان تهران در متروپل

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بازگشت تیم‌های اعزامی آتش‌نشانی تهران از محل ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت:‌ گروه شماره ۲ اعزامی از آتش‌نشانی تهران به آبادان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات فرستاده شده پس از عبور از مرحله بحرانی در محل ریزش این ساختمان به تهران بازگشتند.