«هناس»یک سند تاریخی است

تهیه‌کننده فیلم:

«هناس»یک سند تاریخی است

اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «هناس» با حضور دانشجویان و اساتید، شهره پیرانی و عوامل این فیلم سینمایی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، محل تحصیل شهید داریوش رضایی‌نژاد که این فیلم سینمایی براساس زندگینامه وی ساخته شده است، برگزار شد.

محمدرضا شفاه، تهیه کننده این فیلم سینمایی درباره دلیل انتخاب این سوژه برای ساخت این فیلم سینمایی توضیح داد: سال‌ها به موضوع زندگی شهید رضایی نژاد و چگونگی پرداخت به زندگی او فکر می‌کردیم چون در عین حال که داستان زندگی او برایمان جذاب است، به عنوان یکی از شخصیت‌های ملی نحوه شهادت او برایمان بسیار دردناک بود.
وی ادامه داد: چیزی که از نحوه شهادت تماشا کردید تقریبا ۹۰درصد عین واقعیت بود. مهم‌ترین موضوع برای ما این بود فیلمی بسازیم تا در تاریخ بماند و همگان بدانند با چه روش وحشیانه‌ای یکی از دانشمندان بزرگ کشورمان را به شهادت رساندند که دلیل آن هم ایجاد رعب و وحشت برای حوزه انرژی هسته‌ای ما بوده است. برای ما مهم بود که صحنه ترور به عنوان سند مظلومیت تاریخی این ملت خصوصا به عنوان سند تاریخی قربانیان ترور که تعداد زیادی هستند نمایش داده و در کشورهای دیگر و در میان سایر ملت‌ها این موضوع دیده شود.