نحسی یک شماره

لوکاکو هم در لباس شماره 9 چلسی موفق نبود

نحسی یک شماره

سال گذشته که روملو لوکاکو با رقمی بالا و نزدیک به 90میلیون‌یورو از اینتر به چلسی بازگشت، دو سوال بین فوتبالی‌ها رد و بدل ‌شد.

اول این‌که چطور اینتر راضی به فروش بازیکنی شده که سهم بسزایی در قهرمانی‌اش در سری A داشت و دیگر این‌که بیشتر هواداران چلسی می‌پرسیدند که این مهاجم بلژیکی آیا می‌تواند نحسی شماره 9 تیم‌شان را بعد از سال‌ها از بین ببرد. در واقع طی دو دهه اخیر بازیکنان بزرگی بودند که بعد از پیوستن به آبی‌های لندن شماره 9 این تیم را پوشیدند اما به هیچ وجه نتوانستند موفقیت‌های گذشته خود را ادامه دهند. حالا که این روزها در خبرها شنیده می‌شود لوکاکو بعد از گذشت یک سال به اینتر برمی‌گردد، باید بیش از پیش به این مساله باور پیدا کرد که نحسی شماره 9 چلسی فعلا برقرار است. در ادامه نگاهی به بازیکنانی انداخته‌ایم که با این شماره روزهای خوشی را در این باشگاه لندنی پشت سر نگذاشتند. 
 هرنان کرسپو 
کرسپوی آرژانتینی سال 2003 با 16 میلیون یورو از اینتر به چلسی پیوست. او در فصل اول چندان بد نبود و توانست 13 گل به ثمر برساند اما سال بعد و پس از جذب دیدیه دروگبا دیگر جایی در برنامه‌های ژوزه مورینیو نداشت و به صورت قرضی به میلان پیوست. او بعد از دو سال بار دیگر به چلسی برگشت اما تا پایان حضورش در این تیم، تعداد گل‌هایش از  25 گل بیشتر نشد. 
 متیو کژمان 
این بازیکن صرب، سال 2004 با رقم پنج میلیون یورو از پی اس وی آیندهوون جذب شد تا یکی از اولین خریدهای مورینیو در این تیم باشد. بد‌شانسی کژمان این بود که درخشش دروگبا و گود‌جانسن، حضور او را در خط حمله زیر سایه برد. او فقط یک فصل در جمع آبی‌های لندنی بود و در 40 بازی فقط هفت گل به ثمر رساند.
 فرناندو تورس 
وقتی تورس سال 2011 با رقم 50 میلیون یورو از لیورپول به چلسی رفت، خیلی‌ها منتظر ادامه درخشش او در این تیم بودند. مهاجم اسپانیایی توانسته بود در 142 بازی که برای لیورپول انجام داده 81 گل به ثمر برساند. با این حال او در چلسی و با پیراهن شماره 9 دیگر نتوانست چنین آماری از خودش به جا بگذارد و در 172 بازی برای آبی‌های لندنی موفق به زدن 46 گل شد و به هیچ وجه نتوانست جانشین خوبی برای دروگبا بود، باشد. 
 رادامل فالکائو 
مورینیو در دومین حضورش در چلسی، فالکائو را با قراردادی قرضی از موناکو به خدمت گرفت تا در کنار دیگو کاستا خط حمله آتشینی برای تیمش بسازد. اما اوضاع به هیچ وجه برای این مهاجم اروگوئه‌ای خوب پیش نرفت. او فقط توانست در 12 بازی برای چلسی به میدان برود و در کمال تعجب فقط یک گل بزند. با این اوصاف جای تعجبی نداشت که او بعد از یک فصل به تیم سابقش برگشت.