ترور، یک ابزار شیطانی است

نظر معاون وزارت خارجه درباره «هناس»

ترور، یک ابزار شیطانی است

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران پس از تماشای فیلم سینمایی «هناس» که روایتی پرتلاطم از زندگی داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای، همسر و فرزندش را به تصویر می‌کشد، درباره این فیلم سینمایی نظراتی را بیان کرد.

وی با اشاره به این‌که هناس می‌تواند گامی جدی در عرصه بازنمایی واقعیت باشد، بیان کرد: از دیدگاه من هناس نشان داد که ترور یک ابزار شیطانی‌ است که توسط قدرت‌ها به‌کار گرفته شده‌است و هدف آن ممانعت از پیشرفت ملت‌هاست. همچنین تعبیر من این است که ترور به‌ عنوان یکی از ابزار حکمرانی استکبار و ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکاست.
باقری‌کنی افزود: به عقیده من هناس یک هنرنمایی هوشمندانه هم در نشان دادن حقانیت و مظلومیت ایران برای دستیابی به حقوق و تأمین منافع خود و هم در نشان‌دهی رذالت و کینه دشمنان نسبت به ملت ایران است. هناس دو روی این واقعیت که یکی از آنها شهادت است و سعادتی که نصیب شهید رضایی‌نژاد شد و روی دیگر که شقاوت است و جنایتی است که توسط دشمنان ایران هدایت و عملیاتی شد، را به نحو خوبی بازنمایی می‌کند. موضوع ترور به‌رغم این‌که در طول چهار دهه گذشته یکی از موضوعات مهم جامعه ما بوده است اما پرداخت هنری به‌سزایی به آن نشده‌است.