اخبار

اخبار

امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان که دیروز در راس هیأتی عازم دمشق، پایتخت سوریه شده بود، با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.  وزیر خارجه که به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شد، در فرودگاه، مورد استقبال فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور قرار گرفت. گفتنی است بشار اسد چندی پیش سفری کوتاه به تهران داشت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار کرد.

رئیسی: سند جامع صنعت کشور به زودی نهایی می‌شود
رئیس‌جمهور از تهیه پیش‌نویس سند جامع صنعت کشور از سوی دولت پس از تاکید رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: با مشورت کارشناسان پیش‌نویس خوبی در این زمینه تهیه شده و در حال طی مراحل نهایی شدن است. سیدابراهیم رئیسی، در مراسم روز ملی صنعت و معدن با بیان این‌که قویا مدافع و موافق نظریه دولت چابک هستم، تصریح کرد: دولت باید تصدیگری‌های خود را در اقتصاد رها کرده و در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد. 
رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت و بهره‌وری تولیدات داخلی افزود: هر تولیدکننده باید با بازتعریف مسأله افزایش بهره‌وری، راهکارهای کاهش قیمت تولید را نیز پیدا کند.  
وی مسأله خام‌فروشی را از جمله دیگر موانع پیش‌روی صنعت و تجارت کشور عنوان کرد و گفت: باید نسبت به مسأله خام‌فروشی شدیدا حساس باشیم چرا که ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در پرتوی جلوگیری از خام‌فروشی میسر خواهد شد.  رئیسی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را مورد تاکید جدی قرار داد و تصریح کرد: حتما تولیدکننده نباید ضرر کند اما در حق مصرف‌کننده نیز نباید اجحافی صورت بگیرد و در میدان تولید باید از مصرف‌کنندگان حمایت شود.