چرا بلیت را گران کردیم؟

چرا بلیت را گران کردیم؟

حسین قاسمی جامی، کارگردان فیلم «پسران دریا» درباره تأثیر افزایش قیمت بلیت سینما در افت فروش فیلم‌های در حال اکران گفت: من نمی‌دانم چرا ما قیمت بلیت سینما را گران می‌کنیم در حالی که با یک کالای فرهنگی مواجهیم.

سینما در شرایط عادی هم تحت فشار بود، چرا باید بلیت آن را هم گران کنیم تا کسی به سینما نرود؟ مخاطب حق دارد بپرسد چرا من باید ۴۵هزار تومان پول بلیت بدهم و به تماشای پسران دریا بنشینم؟ به‌ویژه در این شرایط مالی! طرف ترجیح می‌دهد به جای آن نیم‌کیلو مرغ بخرد. در این شرایط، نقش ارشاد برای حمایت از کالای فرهنگی چه می‌شود؟ ارشاد برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند و تهیه‌کننده و پخش‌کننده هم طبق نظر خود عمل می‌کنند، نگاه این سه هم هیچ‌گاه بر هم منطبق نمی‌شود.
قاسمی‌جامی ادامه داد: مدتی پیش و قبل از فراگیری کرونا، سفری به هند داشتم. آنجا همان کمپانی‌ای که فیلم می‌سازد، خودش قوانین را مصوب می‌کند و وقتی فردی عنوان تهیه‌کننده می‌گیرد، خود به خود خط قرمزها و ملاحظات دولت را هم مدنظر قرار می‌دهد و چیزی به نام نظارت و ارزشیابی بعدی در آنجا وجود ندارد. همه اینها وظیفه تهیه‌کننده است که به‌عنوان نماینده کمپانی این ملاحظات را در کار مدنظر قرار ‌دهد./مهر