پشت پرده دست‌های گره‌خورده برای ترویج بی‌عفتی

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی مطرح کرد

پشت پرده دست‌های گره‌خورده برای ترویج بی‌عفتی

درحالی‌که امروز سه‌شنبه ۲۱تیر، مصادف با روز عفاف و حجاب است، شبکه‌های ضدانقلاب از روزهای گذشته با کمپین «حجاب بی‌حجاب» مانور تبلیغاتی گسترده‌ای برای حضور زنان و دختران بدون حجاب در خیابان آماده کرده‌اند و سعی دارند با دوقطبی‌سازی بین مردم به ایجاد شکاف اجتماعی بپردازند و به تفاوت‌ها در جهت تنش اجتماعی دامن بزنند. رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور با چند کلیدواژه انگار به میدان جنگ آمده‌اند و اصطلاحاتی مانند جنگ لباس در ایران، رفتار غیرقانونی و بدون مجوز گشت‌ ارشاد و درخواست حمایت مردان از زنان در خیابان، آتش تهیه گزارش‌های مغرضانه خود علیه حجاب را سازماندهی کرده‌اند و این روند باعث ایجاد حساسیت‌هایی در داخل کشور شده‌است. در این رابطه تلاش‌های هدفمند علیه حجاب و عفاف نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علیه باورهای دینی ایرانیان است:

حالا روز گذشته رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پرهیز از برخوردهای هیجانی در مساله عفاف و حجاب، گفته است: از همه نهادهای مسؤول گرفته تا ضابط و قاضی در مساله عفاف و حجاب، مطابق قانون عمل کنند.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ عفاف در کشور تاکید کرده است: هر انسان پاک‌سرشتی از حیا و عفت استقبال می‌کند و عفیف‌بودن نه‌تنها به‌عنوان یک فریضه واجب که حفظ پوشش، عامل بازدارنده بسیاری از لغزش‌هاست.
وی گفته است: دستگاه‌های مسؤول ما باید توجه کنند که امروز چه کسی پشت این مسائل است و بی‌حیایی را ترویج می‌کند؟ نه این‌که مثلا چه کسی به‌عنوان یک فرد حجاب دارد یا ندارد یا حجاب او کمرنگ است یا پررنگ.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مساله مهم این است که ببینیم چه کسی پشت فرهنگ بی‌عفتی است؟ که البته نیاز به کار اطلاعاتی دارد و دادستان‌ها و نیروی انتظامی باید جهت کشف مسائل سازمان‌یافته و جریان‌هایی که پیداست توسط سرویس‌های بیگانه هدایت می‌شوند، حرکت کنند.
 وی افزود: در مساله حجاب همه نهادهای مسؤول، ضابط و قاضی باید در چارچوب قانون عمل و از کارهای هیجانی و زودگذر پرهیز کنند.
محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: توسعه فرهنگ عفاف و حجاب با کارهای کاملا متقن توام با قانون و آرامش و تدبیر انجام شود و اگر هم جایی هرکدام از ما اشتباهی کردیم را  ترسی نداشته باشیم که بگوییم اشتباه کردیم و از اشتباه خودمان برگردیم و آن را اصلاح کنیم. 
رئیس عدلیه این نکته را هم تصریح کرده است: انسان به‌وضوح مشاهده می‌کند و قرائن و شواهد نیز حاکی از آن است که دست‌هایی گره‌خورده با دست‌های اجنبی و با اهدافی خاص، برخی موضوعات را در راستای بی‌عفتی در جامعه ما دنبال می‌کنند.   دادستان‌ها، ضابطان و سیستم اطلاعاتی با همراهی قاطبه مردم متدین و عفیف ما، در برابر افراد متجاهر به گناه و جرم در انظار عمومی اقدامات قانونی لازم را ترتیب دهند و همچنین نسبت به امر مهم کشف جریانات سازمان‌یافته‌ که از جانب سرویس‌های بیگانه در جهت ترویج بی‌عفتی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشند و مجدانه عمل کنند.