بدون تیتر

بدون تیتر

روح‌ا... لطیفی، سخنگوی گمرک: سال گذشته، ۷۷۶هزار و ۱۳۷تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۱۷میلیون دلار بین ایران و ازبکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۳درصد رشد داشته است. سهم صادرات کشورمان به ازبکستان از این میزان تجارت ۷۱۴هزار و ۴۹۱تن کالا به ارزش ۴۰۲میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۴۶درصدی همراه بوده است. عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به ازبکستان، لبنیات، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، قیر، روغن‌پایه، موادمعدنی، مواد پتروپالایشگاهی، موادشیمیایی، محصولات‌بهداشتی، لوله و پروفیل، لوازم‌خانگی، پارچه، کفپوش، محصولات آهنی، ماشین‌آلات صنعتی و مبلمان است.

حمید کاشانی رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵هزار و ۵۰۰تومان است که درحال‌حاضر نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵هزار تومان تخم‌مرغ‌های خود را تحویل می‌دهند؛ بنابراین قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها به‌هیچ‌عنوان افزایشی نداشته است. درحال‌حاضر باید هر شانه تخم‌مرغ دوکیلویی با قیمت ۸۰هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد و فروش آن با قیمت‌های بالاتر (۱۰۰هزار تومان) گرانفروشی است.

براساس گزارش بانک مرکزی: در دو ماهه اول سال گذشته دولت 35هزار و 880میلیارد تومان تنخواه بودجه از بانک‌مرکزی دریافت کرد درحالی‌که این رقم در دوماهه سال 1401 فقط 1630میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل 95.4درصد کاهش نشان می‌دهد. رشد پایه پولی طی دو ماه اول سال 1401(در پایان اردیبهشت 1401 نسبت به پایان سال قبل) معادل 6.5 درصد بود که نسبت به رقم آن در دوره مشابه سال قبل (7.4درصد) حدود 0.9 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. خالص دارایی‌های خارجی بانک‌مرکزی به‌عنوان یکی از منابع پایه پولی طی دو ماه اول سال 1401(در پایان اردیبهشت1401 نسبت به پایان سال قبل) معادل 5.4درصد کاهش یافت ‌که این متغیر در دوره مشابه 1.5درصد افزایش دارد.