وعده یک کنسرت عجیب!

وعده یک کنسرت عجیب!

علی بیرنگ از کودکی و ۱۲سالگی با ساخت موسیقی تیتراژ سریال «دنیای شیرین» وارد دنیای حرفه ای موسیقی شد. او که از فعالیت‌های بین‌المللی نیز غافل نمانده در همکاری اخیر خود با آلبانو، خواننده پرآوازه ایتالیایی دوباره برسر زبان‌ها افتاد. اثر مشترک وی با آلبانوآنتونیو کاریزی؛ ترانه سرا، خواننده و بازیگر‌آهنگی به نام Rise From The Fall (برخاستن از سقوط) است که درباره دنیای بعد از کرونا ساخته شده است.

او در پاسخ به پرسش یکی دیگر از حاضران درباره چگونگی شکل‌گیری همکاری با آلبانو گفت: از آشنایی من و خواننده فارسی‌زبانی که در این قطعه با آلبانو همخوانی می‌کند 12سال می‌گذرد.
او طی یک تماس تلفنی برای همکاری در آن پروژه از من دعوت کرد، من نیز پذیرفتم و با هم ملاقات کردیم و طی یک شب ملودی را ساختم. البته او هم ایده‌هایی داشت که در کار پیاده کردم.
این آهنگساز جوان با اشاره به نداشتن توقع مالی خود از پروژه اظهار کرد: من به‌هیچ‌وجه از این همکاری انگیزه مالی نداشتم و بیشتر به فرهنگ و آبروی مردم کشورم فکر می‌کردم چون معتقدم که ما توانایی حضور در سطح بین‌المللی را داریم. باید بگویم که به‌دست‌آوردن اعتبار بین‌المللی انگیزه قوی‌تری برای من بود. آلبانو دو بار کار مرا شنید و بار دوم گفت دوست دارد خواننده این کار باشد.
علی بیرنگ درخصوص رفتار غیرحرفه‌ای که از همکارانش در این پروژه شده است، بیان کرد: از وقتی که من کار را به‌صورت کامل به خواننده ایرانی این اثر تحویل دادم کاملا از روند تولید کنار گذاشته شدم. 
بیرنگ در پاسخ مهران فرهادی، تهیه‌کننده موسیقی که گفت تو تمام حقوق مالی خود را بخشیده‌ای، پس چرا با وجود این حقوق معنوی تورا نیز نادیده گرفتند؟ گفت: من اصلا به قرارداد فکر نکردم و حتی به خواننده ایرانی کار گفتم ما باهم دوستیم چرا قرارداد بنویسیم؟ اما خواننده ایرانی گفت: باشد برای یادگاری و قراردادی که در ابتدا برای من جنبه یادگاری داشت به زبان انگلیسی و با اصطلاحات کاملا تخصصی نوشته شده بود وآن را امضا کردیم. طی آن قرارداد من تمام حقوق مالی خود را بخشیدم ولی حقوق معنوی را طبق قانون نمی‌توان واگذار کرد.
از نظر من این قرارداد فسخ است چراکه در آن بندی وجود دارد مبنی بر این‌که اگر هرکدام از بندهای آن نقض شود کل قرارداد فسخ‌شده خواهد شد و همان‌طور که گفتم طبق قرارداد باید این قطعه در ماه ژانویه منتشر می‌شد و این بند از قرارداد با توجه به زمان انتشار آن نقض شده است و دلیل دیگری که من را دلخور کرد این است که من از همان ابتدا گفته بودم که باید سر ضبط کار حاضر باشم اما برای من ویزا نگرفتند و عملا مرا از روند تولید حذف کردند.
  بیرنگ افزود: ما دنبال دعوا نیستیم. داریم درباره یک آرتیست حرف می‌زنیم. ما در هیچ شکایتی پیشقدم نیستیم. من درباره صلح و تشکر از یک پروژه بزرگ حرف می‌زنم. آنچه مهم است این است کسانی که برایم عزیزند این قطعه را شنیدند. مهم‌تر از آن، من کاری را انجام دادم که آلبانو قبول کرد بخواند.این یعنی کیفیت! و به من نشان می‌دهد کجا ایستاده‌ام.
در پایان علی بیرنگ اعلام کرد قرار است کنسرتی برگزار کند از قطعات نوستالژِیکی که مردم آنها را دوست دارند با پرداختی جدید و وعده یک کنسرت عجیب را داد.