کانالی برای مطالبه‌گری ورزش بانوان

کانالی برای مطالبه‌گری ورزش بانوان

مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص «کانال ورزش بانوان» گفت: این کانال پل ارتباطی بین همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی مخصوصا در حوزه ورزش است.

به گزارش جام‌جم، مریم کاظمی‌پور در خصوص کانال ورزش بانوان توضیح داد: این کانال و هر فعالیت رسانه‌ای که در حوزه بانوان رخ دهد، یکی از راهکارهای توسعه دولت سیزدهم است. با توجه به خلأهای موجود و با خرد جمعی تصمیم بر آن شد یک کانال رادیویی ورزشی ویژه بانوان را ایجاد کنیم. با هم‌افزایی و خوشفکری سازمان صداوسیما کانال بانوان در جریان و عملیات میدانی قرار گرفت. در خرداد ماه و همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت‌معصومه(س)، تفاهم‌نامه‌ای منعقد و امضا شد‌ و روند افتتاح آن هم در دهه ولایت اتفاق می‌افتد.
کاظمی‌پور با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌ و مشکلات ورزش بانوان افزود: ما در دو بخش کمبودهای عمیقی را داریم؛ یکی ارتقای سطح دانش و سواد بدنی و حرکتی بانوان کل کشور به منظور دسترسی و توسعه ورزش همگانی و بهره‌مندی از مزایایی که جامعه بانوان و به دنبال آن کل جامعه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. پیشگیری از بیماری‌ها، آسیب‌های ناشی از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی از رویکردهای بخش عام است که نقشی به سزا در افزایش دانش علوم ورزشی خواهدد اشت. 
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش ضمن بیان برنامه‌های مختلف برای این کانال خاطرنشان کرد: در حوزه محتوایی برنامه‌هایی را که به اشاعه و نقش‌آفرینی ورزش به عنوان یک ابزار توسعه‌محور در حوزه سلامت، ورزش همگانی، موضوعات فرهنگی و مسائل سرآمد و مطرح در بخش بانوان وجود دارد و ورزش می‌تواند در آن نقش آفرینی کند، در نظر داریم. بحث اخبار و اطلاع‌رسانی از رویدادهای بانوان ورزشکار کشورمان و بررسی چالش‌هایی که ورزشکاران خانم با آن مواجه هستند، از دیگر قسمت‌های این کانال به شمار می‌رود. با مشارکت گذاشتن این چالش‌ها می‌توانیم نظر مخاطبان را نسبت به رفع این مشکلات داشته‌باشیم‌. این موضوع کمک شایانی به مدیریت کلان کشور کرده؛ چرا که خرد جمعی در سطح ۸۲ میلیون ایرانی این فرصت را فراهم می‌کند مردم دیدگاه‌های خود را از طریق این رسانه به ما اعلام کنند. از این طریق هم‌‌افزایی بیشتر آنان با مدیران ورزش کشور رقم خواهد خورد. 
کاظمی‌پور با تاکید بر نقش این کانال در مطالبه‌گری حوزه بانوان عنوان کرد: قطعا کانال بانوان در بخش عظیمی از مطالبات که از بازتاب‌های مختلف مخاطبان و شنوندگان دریافت می‌شود، کمک شایانی خواهدکرد. ضمن این‌که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و شاخص‌های عملکردی ما هم اثربخش باشد. با این کار می‌توانیم پاسخگوی مطالباتی باشیم که با کمی تفکر به آنان، راهکارهای مختلف عملیاتی را برای آن پیش‌بینی خواهیم‌کرد. رادیو می‌تواند کمکی موثر در این زمینه به ما کند. امید دارم پس از افتتاح این کانال، اثرات خوبی را در مطالبه‌گری بانوان و دیگر ورزش‌دوستان کشور داشته‌ باشیم.