پرسه

پرسه

«نمره عالی» به رضا هلالی
نماآهنگ «نمره عالی» به کارگردانی علی یوسفی‌مفید و تهیه‌کنندگی عبدالحسین میرداماد به همت مرکز موسیقی ماوای سازمان هنری رسانه‌ای اوج منتشر شده است. این نماآهنگ با محوریت عشق و علاقه نوجوانان به امام‌حسین(ع) با صدای رضا هلالی و همخوانی گروه‌های سرود آوای احسان و میعاد تولید شده است. بازیگران اصلی کار را نیز نوجوانان تشکیل می‌دهند و درواقع هدف این نماآهنگ نشان دادن مشارکت این گروه سنی در هیات‌های امروزی است. خط داستانی این نماآهنگ درباره بیعت نوجوانان با امام‌حسین(ع)، مشارکت آنها در راه‌اندازی هیات و در نهایت عزاداری برای سیدالشهداست. نماآهنگ نمره عالی داستان خواهر و برادری است که با الگو گرفتن از پدر و مادر خود سعی کرده‌اند در هیات عزاداری امام‌حسین(ع) حضور داشته باشند و برای راه‌اندازی آن کمک کنند.

نان‌هایی که غیب می‌شوند!
ویدئوی تازه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن سبحانیان،  ‌معاون وزیر اقتصاد آمارهای عجیبی از میزان مصرف روزانه آرد و البته میزان گم‌شدن مقدار آرد روزانه گفته است. وی می‌گوید: روزانه ۱۰۰میلیون قرص نان مصرف می‌کنیم. میزان آرد مصرفی برای پخت این تعداد نان در روز، چیزی حدود 1000تن است در حالی‌که اکنون روزانه ۲۴هزار تن آرد در کشور توزیع می‌شود. پیش از این هم گفته شده بود اختلاف بالای قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد باعث شده برخی نانوایان آرد یارانه‌ای را با چند برابر قیمتی که در سایر واحدهای تجاری دریافت می‌کردند به فروش برسانند. در صورتی که اگر نانوایی‌های متخلف شناسایی شده، با آنها برخورد قانونی جدی صورت بگیرد و پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال شود، می‌تواند جلوی تخلفات دومینووار نانوایی‌ها را بگیرد.

آیا پزشکان زیاده‌خواهند؟
هر چند هستند افرادی که باور دارند نظام سلامت ایران پزشک‌محور است اما با وجود همه فداکاری‌های کادر درمان طی سه سال فراگیری کرونا ، آنچه بیشتر در رسانه‌ها درباره پزشکان بزرگنمایی شده، همین قصه زیاده‌خواهی برخی پزشکان و فرار مالیاتی آنهاست .درصورتی که ممکن است بخش کوچکی از این افراد چنین باشند اما نمی‌توان از خدمات اکثریت جامعه پزشکان گذشت. یاسر صالحی نجف‌آبادی، دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان اصفهان می‌گوید برخی رسانه‌ها مدام این‌گونه نشان می‌دهند که پزشکان زیاده‌خواه هستند. او معتقد است حقوق ١۵تا ٣٠میلیون تومانی پزشکان متخصص متناسب با حساسیت‌های شغلی آنها نیست.