آشتی مردم با دولت

آشتی مردم با دولت

 کارنامه هشت ساله دولت پیشین به طور فزاینده، روحیه امیدواری به آینده را میان مردم کاهش داده بود و امید عنصر کمیابی در کشور بود. همه عملکردها و رفتارهای دولت در جهت ناامید کردن مردم، نگاه به خارج،‌ عدم اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و شرطی کردن اقتصاد کشور بود. به تعبیری نگاه یک بعدی در سیاست خارجی، غرب محوری، شرق‌ستیزی و دوری از حضور میان مردم موج می‌زد. همین مسأله باعث شد مردم با دولت قهر کنند و این تصور را داشته باشند که دولت در جهت مطالبات آنها حرکت نمی‌کند.

اما در یک‌سال گذشته، شاهد هستیم آقای رئیسی و همکاران او در دولت، تمام قد تلاش‌ می‌کنند این اعتماد از بین رفته و امید بربادرفته را احیا کنند و دیوار بی‌اعتماد بین ملت و دولت را بردارند و مردم را براساس آموزه‌های امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی به این باور برسانند که مسئولان خدمتگزار‌ان آنها و مردم ولی‌نعمتان دولتمردان هستند. 
در یک‌سال گذشته، اگرچه مردم فشارهای زیادی را تحمل کردند و در برابر موج تورمی ناشی از جراحی اقتصادی سیاست صبر و متانت را در پیش گرفتند اما شواهد نشان‌ می‌دهد مردم نسبت به عملکرد دولت اعتماد دارند. اگر این اعتماد نبود چه بسا به‌واسطه فشارهای اقتصادی شاهد تنش‌هایی در کشور بودیم اما آرامش مردم در عین تحمل سختی‌ها، حکایت از بارور شدن نهال امید در بین مردم و مسئولان دارد. 
بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت سیزدهم، حاکی از اشراف کامل ایشان نسبت به شرایط اقتصادی کشور بود و در عین حال موید این مطلب است که رویکردهای دولت در حوزه‌های داخلی و خارجی درست بود. در عین حال ممکن است در برخی حوزه‌ها هم شاهد ضعف‌‌هایی در عملکردها باشیم. 
رهبرمعظم انقلاب در فراز دیگری از بیاناتشان بر موضوع کلید مسکن تاکید کردند. بدون شک، فعال شدن حوزه مسکن که مهم‌ترین محور در اقتصاد خانواده است، باعث فعال شدن اشتغال،‌ رونق‌بخشی به اقتصاد ملی و تولید داخلی می‌شود. فعال شدن این بخش می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های اقتصادی را رفع کند و امید است در عرصه‌های مختلف شاهد نشاط اجتماعی، افزایش تلاش‌ها و رونق اقتصادی کشور شویم.

پرویز سروری - عضو شورای شهر تهران