پیش‌بینی حضور ۴میلیون ایرانی در کربلای‌معلی

پیش‌بینی حضور ۴میلیون ایرانی در کربلای‌معلی

آن‌طور که رئیس سازمان حج و زیارت در‌خصوص آخرین آمار ثبت‌نام زوار اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح گفته است، تاکنون دو میلیون و ۴۰هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد زوار افزایش پیدا کند چرا که تا قبل از اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح زمان باقی است.

به گفته سید‌صادق حسینی، کسانی که سنوات قبل هم به راهپیمایی اربعین مشرف ‌شده‌اند در سامانه سماح ثبت‌نام نمی‌کردند چرا که احساس می‌کردند نیاز به بیمه ندارند. ولی امسال دریافت بلیت هواپیما و حتی اتوبوس نیاز به این دارد که حتما نام افراد در سامانه سماح بوده و کد‌ملی درج شده باشد‌. 
وی از همه مشتاقان خواست زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده تا اگر نیاز به بلیت اتوبوس یا رزرو پرواز داشته باشند، بتوانند از بستر سامانه سماح این کار را انجام دهند و دچار مشکل نشوند‌ چون اگر افراد به ایرلاین‌ها و دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند سرویس به آنها ارائه نمی‌کنند. رئیس سازمان حج و زیارت در‌خصوص وضعیت سفر به کشور سوریه هم به فارس گفت: سفر به سوریه به دلیل مسائل امنیتی فعلا قطع شده و به محض این‌که طرف مقابل اعلام آمادگی کند، این سفر مجدد راه می‌افتد.