کدام بازار دیجیتال امن است؟

کدام بازار دیجیتال امن است؟

والدین همیشه برسر انتخاب نوع بازی و مناسب بودن آن با گروه سنی و ویژگی‌های جنسیتی، فرهنگی و زیستی فرزندان‌شان مشکل دارند. این‌که نیاز فرزندان به بازی را چگونه با بازی‌های مناسب و دارای ارزش‌های فرهنگی و آموزشی پاسخ دهیم، سؤال مهمی برای همه خانواده‌هاست و نکته بعدی این است که این بازی‌ها را از کجا و چگونه تهیه کنیم؟ ما در سلسله‌یادداشت‌هایی که از این به بعد در صفحه «بازی» منتشر خواهیم کرد، سعی می‌کنیم اطلاعاتی از این جنس را به والدین بدهیم تا بخشی از سؤالات‌شان در این حوزه پاسخ داده شود.

توزیع بازیهای دیجیتال در بستر کانال‌های متفاوت در سطح جهان مرسوم است. از خرده‌فروش‌ها تا فروشگاه‌های دیجیتالی چون استیم و گوگل‌پلی و اپ‌استور اما شاید سؤال مهمی که برای استفاده‌کنندگان از این بازارها پیش می‌آید این است که چطور کالای دیجیتال و به‌طور خاص بازی خوبی را پیدا کنیم؟ 
سؤال مهمی که در ابتدای صحبت پیش می‌آید این است که اصالت کدام مارکت دیجیتال موبایلی برای دریافت بازی سریع‌تر، ایمن‌تر و جامع‌تر برای ما بهتر است. کافه بازار، مایکت، اول مارکت، سیبچه‌ یا گوگل‌پلی و اپ‌استور و ... هر‌کدام ویژگی‌های خوبی دارد که انتخاب‌کننده نهایی آن خود شما هستید. پیشنهاد خوبی که می‌توان داد این است که بعد از مرور نیازهای اولیه و مهم‌تان مانند به‌روز بودن، ایمن‌بودن، تنوع بازی‌های موجود در آن مایکت و‌... آن بازار دیجیتالی را انتخاب کنید.
اگر شما هم جزو آن دسته از والدین و افرادی هستید که با این توجیه که من بازی‌های موبایلی را خوب نمی‌شناسم یا حوصله بازی کردن ندارم و از زیر مسئولیت محتوای بازی‌هایی که فرزندان‌تان بازی می‌کنند شانه خالی می‌کنید، باید بگویم که دیر یا زود بازخورد این توجیه را خواهید گرفت. پس بهتر است تا کمی بیشتر آگاهی و دانش خود را در‌خصوص محتوا و نام بازی‌های موبایلی افزایش دهید. 
شاید بهتر باشد بدانید که اصلا لازم نیست شما بازارهای عرضه بازی را خیلی بهتر از بازی‌ها بشناسید. کافی است شما با معیارهای انتخاب بازی‌های موبایلی خوب آشنا باشید تا بازار آن را هم پیدا کنید. برای این آگاهی و شناخت الزامی نیست به یک گیمر حرفه‌ای موبایلی تبدیل شوید. کافی است مطالعات کلی خود را در این خصوص افزایش داده و با دقت به بازی‌ها نگاه کنید.
طبیعتا ویترین‌ها معرف بهترین کالاهای هرمغازه‌ای است که فروشنده قصد دارد آنها را زودتر به خریداران عرضه کند اما آیا مشاهده ویترین‌ها، ما را از بررسی کالاهای داخل مغازه بی‌نیاز می‌کند؟ 
وقتی شما صفحه اول یک مارکت موبایل بازی را باز‌ می‌کنید، بازی‌های مختلفی در ژانرهای گوناگون به نمایش درمی‌آید که عموما مورد پسند کاربران بیشتری بوده یا تازه وارد بازار شده ‌است اما شاید آن بازی به هر دلیلی برای شما و سلیقه شما و فرزندتان مناسب نباشد. پس پیشنهاد می‌کنیم که هیچ ترسی از سر زدن به سایر بازی‌ها در دسته‌های دیگر آن مارکت نداشته باشید. خوب بگردید تا بهترین بازی مربوط به خودتان را پیدا کنید.