شهادت مامور جوان در جدال با سارق‌مسلح

شهادت مامور جوان در جدال با سارق‌مسلح

سارق حرفه‌ای خانه وقتی متوجه حضور ماموران در محل سرقت شد، برای فرارمامور کلانتری نامجو را با ضربه چاقو به شهادت رساند. متهم و همدستش  با بستن دست و پای دختر تنها از خانه‌اش سرقت کرده بودند اما هنگام فرار، ماموران را مقابل خود دیدند.

به گزارش خبرنگار جام جم،  ساعت 5 و 30 دقیقه دیروز، مردی خود را به کانکس پلیس در حوالی میدان امام حسین(ع) تهران رساند و به آنها گفت چند سارق وارد خانه خواهرش که تنها زندگی می‌کند، شده و جان او در خطر است. گشت موتوری کلانتری نامجو با شاکی راهی خانه خواهرش شدند. مشاهده کردند مردی در حال فرار است که او را بازداشت کردند. در ادامه استواریکم امیرکیوان‌لو برای یافتن سارق دوم وارد ساختمان شد  و به آپارتمان طبقه اول رفت. او دختر 23 ساله را با دست وپای بسته یافت و نجات داد.
مامور پلیس احتمال داد سارق باید هنوز در ساختمان باشد و به‌دنبال  وی بود که سارق را در راه پله‌های طبقه اول گرفتار کرد. قصد دستگیری‌اش را داشت که سارق با چاقو ضربه‌ای به زیر قفسه سینه او زد. همکارش به کمک  او رفت و  سارق را خلع سلاح و بازداشت کرد. متهمان به کلانتری و مامور زخمی به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل شدت خونریزی به شهادت رسید. 
ماموران به تحقیق از دختر جوان پرداختند که او اظهار کرد: صبح با سر و صدای دزدان از خواب بیدار شده و با برادرم تماس گرفته و درخواست کمک کردم. سارقان قبل از رسیدن ماموران به من حمله کرده و دست و پایم را بسته و پول، طلا و پلی استیشنی را از خانه‌‌ام سرقت کردند. موقع فرار ماموران سر رسیدند و این اتفاق تلخ رخ داد.
عامل شهادت مامور جوان، دیروز برای تحقیقات به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران  منتقل شد  و گفت: چند بار به اتهام سرقت از خانه بازداشت و زندانی شدم. آخرین بار سال گذشته مدتی در زندان بودم. بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایم را شروع کردم. بعد از زاغ زنی در خیابان،  خانه‌های طبقه اول را که به‌راحتی از طریق بالکن می‌شد وارد این خانه‌ها شد، انتخاب می‌کردیم. آن روز هم برای سرقت به ‌طور اتفاقی وارد خانه زن تنها شدیم. دست وپای او را بستم، همدستم کشیک می‌داد و من اموال را سرقت کردم که ماموران سر رسیدند. به طبقه پنجم رفتم تا از آنجا به پشت بام بروم که در قفل بود و ناچار سمت طبقه اول برگشتم که در را ه پله‌ها، ماموری را دیدم و با او درگیر شدم . برای فرار از دستش با چاقو او را زدم که فوت کرد. پرونده این سرقت  و شهادت مامور جوان درشعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران  در حال رسیدگی است.
رسیدگی خارج از نوبت
در پی شهادت استوار یکم امیر کیوان‌لو در حین دستگیری یک سارق مسلح، علی القاصی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور داد تا پرونده این جنایت، به‌طور ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با تاکید بر این گزاره که امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی محسوب می‌شود و با مخلان امنیت عمومی و آرامش شهروندان هیچ‌گونه تسامحی صورت نخواهد گرفت، گفت: اشخاصی که قصد داشته باشند به هر طریقی امنیت عمومی و آرامش شهروندان را زیرسوال ببرند، یقین داشته باشند که با سیلی قانون مواجه خواهند شد.
پیکر مطهر شهید مدافع امنیت شهید امیر کیوان‌لو امروز دوشنبه ساعت۸صبح از ستاد فرماندهی پلیس تهران‌بزرگ  تشییع‌ می‌شود.