کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قتل برادر به‌دلیل اعتیاد
مردی که به دلیل اعتیاد برادرش با او درگیر و مرتکب قتلش شده بود، بازداشت شد.  سرهنگ نوذر شاه‌حسینی، فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه به سایت پلیس گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری با سلاح سرد در یکی از محله‌های شهر سرپل‌ذهاب، ماموران به محل اعزام شدند و در تحقیقات اولیه پی بردند، مرد 35‌ساله‌ای با چاقو چند ضربه به شکم و کمر برادر 28 ساله خود وارد کرده و او را کشته است. قاتل نیز که در صحنه حضور داشت پس از دستگیری در بازجویی‌ها انگیزه‌اش را، اعتیاد برادرش عنوان کرد.

اورژانس؛ ناجی 2 مادر باردار
دو مادر باردار از سوی اورژانس هوایی در زاهدان نجات یافته و به مرکز درمانی منتقل شدند.  فریبرز راشدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیستان‌و‌بلوچستان به ایسنا گفت‌: ساعت 9 و 12 دقیقه دیروز (یکشنبه) برای انتقال مادرباردار 30 ساله و مادر باردار 17 ساله میرجاوه‌ای به مرکز درمانی درخواست بالگرد شد. در ادامه بالگرد اورژانس برای انتقال این دو مادر باردار از بیمارستان دارالشفاء میرجاوه به بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان به پرواز درآمد. این عملیات امداد‌رسانی با تلاش نیروهای فوریت پزشکی و تیم پرواز با موفقیت انجام شد و این دو زن نجات‌یافته و تحت درمان قرار گرفتند. 

3 کشته در تصادف خودرو با شتر 
تصادف خودروی سواری با شتر در محور بزمان ــ ایرانشهر سه کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.  علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان به تسنیم گفت: بامداد یکشنبه وقوع تصادف خودرو با شتر در کیلومتر 30 محور بزمان ــ ایرانشهر به هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر گزارش شد و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. در این تصادف سه نفر کشته و سه نفر دیگر مصدوم شدند. 

قصاص عاملان شهادت 2 مامور
عاملان شهادت گشت پلیس راه زاهدان ــ خاش به دار مجازات آویخته شدند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان در این باره گفت: در پی تیراندازی اشرار مسلح به سمت ماموران گشت پلیس راه در محور زاهدان ــ خاش هنگام انجام وظیفه در اردیبهشت۱۳۹۲، دو نفر از کارکنان گشت پلیس‌راه به نام‌های ستوان‌یکم محمدحسین دانشمندی و گروهبان‌یکم احمد بالش‌آبادی به شهادت رسیدند. سرانجام قاتلان به هویت‌های«ع ــ ق» و «ن ــ ق» یک ماه بعد بازداشت شدند. متهمان بعد از اعتراف به جرایم‌شان روانه زندان شدند و بعد از محاکمه حکم قصاص گرفتند. این حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شد. سرانجام با گذشت 9 سال از این ماجرا، سحرگاه دوازدهم شهریور امسال آنها به دار مجازات آویخته شدند.