رویکرد صداوسیما در قبال بازارسازی فرهنگی، حمایتی و مشارکتی است

معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار:

رویکرد صداوسیما در قبال بازارسازی فرهنگی، حمایتی و مشارکتی است

معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار تهران گفت: شکل‌گیری تعامل بین طراحان، تولیدکنندگان و رسانه می‌تواند در تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان، نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت‌افزار تهران بیان کرد: چنین نمایشگاه‌هایی، بضاعت و قابلیت خوبی را برای بازارسازی فرهنگی به نمایش می‌گذارد و نشان از افق روشنی دارد که اگر تعامل خوبی بین طراحان و تولیدکنندگان با رسانه شکل گیرد، می‌تواند در تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان، نقش مهمی ایفا کند.
معاون سیما ادامه داد: خوشبختانه تولیدکنندگان و طراحان نوشت‌افزار در حال حاضر استعداد و توانمندی‌های خوبی کسب کرده‌اند و وقتی رسانه هم این ظرفیت را می‌بیند، برای ورود جدی‌تر به این میدان، راغب‌تر می‌شود و می‌تواند در نظام توزیع و تبلیغ شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار کودکان و نوجوانان مشارکت داشته باشد.
برمهانی بیان کرد: در فرآیند تولید محصول، دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه می‌توانند به عنوان مبدا و نقطه عزیمت باشند و قطعا حمایت دولتی می‌تواند در تبلیغ و ترویج شخصیت‌ها تسهیل و تسریع‌کننده باشد.
وی همچنین درباره چالش‌های رسانه‌ملی در شکل‌دهی به بازار فرهنگی جانبی شخصیت‌های رسانه‌ای افزود: از جمله اشکالات این است تا زمانی که تولیدکننده سودش را از فرآیند تولید برنامه کسب کند، دغدغه چندانی در تجاری‌سازی شخصیت‌های اثرش ندارد و از سوی دیگر پیشتر اقدامات خارج از ضوابط و عدم رعایت حق کپی‌رایت داخلی بر مشکلات این حوزه دامن ‌زده است.
برمهانی گفت: بالطبع صداوسیما وقتی یک اثری را خلق می‌کند، حق مالکیت معنوی شخصیت‌هایش متعلق به سازمان است اما معتقدیم می‌شود شخصیت‌های محبوب مخاطبان در جامعه دیده شود و تجاری‌سازی درخصوص آن صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: معاونت سیما یکی از اعضای شورای واگذاری حق مالکیت معنوی آثار بوده، نظر موثری در آن دارد و حتما نگاه حمایتی در این شورا نسبت به این مهم نیز وجود دارد.
معاون سیما درخصوص نمونه‌های تعامل رسانه و تولیدکنندگان نوشت‌افزار تصریح کرد: همان‌طور که در بازدید امروز مشاهده کردید، یکی از غرفه‌ها با استفاده از یکی از شخصیت‌های شبکه کودک، تولید و عرضه محصول داشته و درخواست استفاده از شخصیت‌های دیگر رسانه را هم مطرح کرد.
برمهانی همچنین درخصوص حمایت سیما در پویش «همه حاضر» نیز گفت: ما همچون گذشته در حمایت از این پویش و جلب مشارکت مردم در تامین نوشت‌افزار فرزندان‌مان در نقاط محروم کشور آمادگی کامل داریم.
این نمایشگاه از اول شهریور به مدت 18روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 10الی22 برپاست و میزبان مخاطبان خواهد بود. در این مدت برخی شبکه‌های سیما در فواصل زمانی برنامه‌های خود، ارتباط‌هایی با آن برقرار کرده‌ و به این رویداد پرداخته‌اند.