سقوط مرگبار « شیلر» در جدال با شیطان

سقوط مرگبار « شیلر» در جدال با شیطان

تحقیقات قضایی درباره مرگ مشکوک زن جوان در یکی از روستاهای مریوان، جزئیات تازه‌ای از مرگ جنجالی او را فاش کرد. بررسی‌ها نشان داد، یکی از اراذل و اوباش این شهر قصد داشت با گروگان گرفتن این زن به او تعرض کند که سقوط این زن از طبقه دوم باعث مرگش شده است.

این خبر زمانی در فضای مجازی سرو صدا کرد که مردم خشمگین مریوان در واکنش به آن مقابل دادگستری شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان نسبت به این موضوع شدند. به گفته محلی‌ها و کسانی‌ که شیلر را می‌شناختند، او متاهل و دو فرزند داشت و در روستای چشمیدر از توابع شهرستان سروآباد زندگی می‌کرد.
روز چهاردهم شهریورماه امسال و بر اساس اظهارات مردم محلی، مردی از اهالی روستا و از آشنایان شیلر از پنجره خانه‌اش به او که همراه دوستانش مشغول صحبت بوده، می‌گوید همسرش بیمار است و به کمک او نیاز دارد. شیلر با تصور این‌که همسر مرد در خانه است، به قصد کمک به دوستش به خانه آنها می‌رود، اما وقتی به خانه می‌رسد، متوجه می‌شود مرد به او دروغ گفته و نه تنها همسرش در خانه نیست، بلکه قصد تعرض به او را دارد. شیلر برای فرار از چنگال مرد متجاوز، به بالکن خانه می‌رود و از طبقه دوم خانه خود را به پایین پرتاب می‌کند.  با سقوط شیلر، مردم نظاره‌گر صحنه به کمک او می‌شتابند، اما برخورد سر زن جوان با سطح زمین باعث صدمه جدی به او می‌شود. شیلر به بیمارستان منتقل می‌شود، اما میزان آسیب‌های وارده به سر او به قدری جدی بوده که بنابراعلام پزشکان به کما می‌رود.  متهم که تصور نمی‌کرد شیلر برای حفظ حرمت و نجات جان خود دست به چنین اقدامی بزند، تصمیم می‌گیرد که فرارکند. او می‌دانست اگر اصل ماجرا مشخص شود و مردم مریوان بدانند او با قصد و نیت قبلی و دروغ، شیلر را به خانه کشانده تا به او تعرض کند، از دست مردم خشمگین مریوان، جان سالم به در نخواهد برد‌. اما با افشای ماجرا‌، فرصت فرار از او گرفته و دستگیر می‌شود.
با اعلام این خبر در سطح گسترده و انجام تحقیقات پلیسی، مشخص شد مرد هتاک از اراذل و اوباش سابقه‌دار این شهرستان است که سابقه خوبی در میان مردم شهر ندارد. پزشکان مریوان سعی کردند جان شیلر را از مرگ نجات دهند، اما مراقبت‌های پزشکی افاقه نکرد و او روز هفدهم شهریورماه و بر اثر شدت ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود، در بیمارستان کوثر سنندج جان خود را از دست می‌دهد.
 رسیدگی سریع به پرونده مرد هتاک
با شروع تحقیقات قضایی در خصوص این پرونده‌، جزئیاتی تازه از پرونده فاش شد‌. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌، رئیس کل دادگستری کردستان از صدور قرار بازداشت موقت برای متهم خبر داد و به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داد موضوع را با سرعت و دقت پیگیری و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.
وی از صدور دستور رسیدگی خارج از نوبت پرونده در دادگاه کیفری یک استان خبر داد و افزود‌: پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.
 افشای جزئیات ماجرا در تحقیقات بازپرس
روابط عمومی دادگستری کردستان در این باره اعلام کرد؛ تحقیقات بازپرس شهر مریوان هم نشان داد 14 شهریورماه امسال یکی از اراذل و اوباش شهرستان مریوان اقدام به گروگانگیری و سپس قصد تعرض به زنی 36 ساله اهل روستای چشمیدر از توابع شهرستان سروآباد را داشته که با مقاومت او
روبه‌رو می‌شود.  بر خلاف آنچه گفته شده شیلر خود را از پنجره به پایین پرت کرده‌، در گزارش بازپرس آمده‌؛ متهم اقدام به پرت کردن این زن به پایین کرده است. شیلر بر اثر شدت جراحات عصر 17 شهریورماه در بیمارستان کوثر سنندج فوت می‌کند. پیکر این زن عصر پنجشنبه با حضور گسترده مردم مریوان تشییع و به خاک سپرده شد. مردم مریوان در این مراسم خواستار اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده شدند.