مرگ فرهان کوچولو با نیش عقرب

مرگ فرهان کوچولو با نیش عقرب

نیش عقرب سیاه در برابر تلاش‌های پزشکان و تزریق پادزهر قوی‌تر بود و جان پسر 5 ساله را در شهرستان جلفا گرفت. خانواده فرهان از تیم پزشکی به دلیل قصور شکایت کرده‌اند که این موضوع در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرهان پنج ساله آخرین فرزند خانواده‌اش بود که برایش آرزوهای زیادی داشتند. او با خانواده‌اش دریکی از روستاهای شهرستان جلفا زندگی می‌کرد. خانواده‌اش تصور نمی‌کردند بازی و تفریح او در پارک به قیمت جانش تمام شود‌. آن شب در حالی که دمپایی‌هایش را به پا کرده بود با توقف خودروی پراید پدرش، ورودی پارک در خودرو را باز کرد و بیرون آمد و به سمت وسایل بازی رفت. والدینش هم پشت سرش راه افتادند. همین که قدم‌های کوچکش را برداشت، احساس سوزش شدیدی در پایش کرد‌. فریاد زد و به سختی چند قدمی برداشت وروی چمن‌ها افتاد و بیهوش شد. والدینش سریع خودشان را به او رساندند.

خواهر 20 ساله فرهان به خبرنگار جام‌جم گفت: فرهان آخرین فرزند خانواده پنج نفره‌مان بود.هر شب پدرم او را برای  تفریح به پارک طبیعت در جلفا می‌برد‌. شامگاه هفتم شهریور امسال راهی بوستان طبیعت شدند و من و برادر دیگرم در خانه ماندیم. وقتی در پارک فرهان فریاد زد و روی زمین افتاد، والدینم متوجه شدند که دو انگشت پای راست او را عقرب سیاه نیش زده است. پدرم با کفش ضربه‌ای به عقرب زد و او راکشت‌. فرهان را به درمانگاه بردند و به او سرم زدند. آمبولانسی هم نبود تا برادرم را از آنجا به بیمارستان منتقل کنند. والدینم خودشان او را با خودرو به بیمارستانی در هادی‌شهر بردند. در آنجا اجازه دیدن بچه را به آنها ندادند و ساعاتی بعد گفتند بچه تشنج کرده و باید به بیمارستان کودکان در شهر تبریز انتقالش دهند. در آنجا به ما گفتند مغزش بر اثر عقرب‌زدگی آسیب دیده و کمتر از 50 درصد امید به زنده ماندن او است. اگر بماند هم برای همیشه  فلج می‌شود‌.

خواهر داغدیده ادامه داد: امید داشتیم او زنده بماند اما در آنجا نیز دچار تشنج‌هایی شد و شب چهارم فوت کرد. شاید اگر درمانگاه، آمبولانس و تجهیزات بیشتری داشت و بیمارستان هادی‌شهر نیزاقدامات درمانی مناسبی را انجام می‌داد برادرم زنده می‌ماند. از مسئولان درمانگاه و بیمارستان در هادی‌شهر در شعبه اول بازپرسی دادسرای شهرستان جلفا بابت قصور در مرگ برادرم شکایت کردیم. قرارشد هیات کارشناسی پزشکی موضوع را بررسی و میزان قصور آن دو مرکز را اعلام کند.

احتمال قصور را بررسی می‌کنیم

همچنین ‌دکترجواد احمدیان‌، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  استان آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار جام‌جم گفت: این پسر 5 ساله بعد از درمان اولیه در درمانگاه به بیمارستانی در هادی‌شهر در فاصله 10 کیلومتری‌، انتقال یافت‌. تزریق پادزهر و کارهای درمانی اولیه انجام شد.

او سپس به بیمارستان کودکان تبریز منتقل و چهارروز تحت درمان بود که دچار تشنج شد و با وجود تلاش همکاران در بیمارستان فوت کرد. خانواده این کودک می‌گویند در درمان وی قصور رخ داده و شکایت کردند که دراین باره موضوع را بررسی می‌کنیم، اگر قصوری رخ داده باشد با مقصران قانونی برخورد خواهیم کرد‌.

معصومه ملکی - گروه حوادث