برادرکشی در درگیری

کوتاه از حوادث

برادرکشی در درگیری

اختلاف و درگیری خانوادگی میان دو برادر در تویسرکان منجر به قتل شد.

سرهنگ رضا نوری، فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان استان همدان به ایسنا گفت‌:  27مرداد امسال درگیری خانوادگی میان دو برادر در یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان باعث شد یکی از دو برادر، با دستگاه علف‌چین برقی مجروح و در بیمارستان بستری شود . او سرانجام 13 شهریور در بیمارستان فوت شد. در جریان تحقیقات معلوم شد که دو خانواده بر سر اختلافات کشاورزی، ابتدا در فضای مجازی به یکدیگر توهین و فحاشی می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود به صورت فیزیکی نیز با هم درگیر شده و این قتل رخ دهد. ضارب که برادر مقتول بود بازداشت و با اعتراف به قتل روانه زندان شد.

اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی
اعضای باندی که با تهدید انتشار تصاویر شخصی افراد اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند، بازداشت شدند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر شفیعی، فرمانده انتظامی شهرستان اردکان استان یزد گفت‌: با شکایت فردی مبنی بر این‌که افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری کرده‌اند، تحقیقات ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان برای رازگشایی از این ماجرا آغاز شد‌. در جریان تحقیقات رد اعضای این باند را که مرتکب جرایم مشابه شده بودند کشف و دو مرد و یک زن در این رابطه بازداشت شدند.  متهمان پس طرح دوستی و جلب اعتماد شاکی با ورود به حریم خصوصی افراد و تهیه فیلم و عکس شخصی آنها با تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی از قربانیان خود اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند.

20 مصدوم در واژگونی مینی‌بوس زائران
واژگونی مینی‌بوس حامل زائران اربعین حسینی در محور دشت‌عباس به دهلران،20 مجروح بر جای گذاشت.  علی‌محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به فارس گفت : ساعت یک و 38 دقیقه بامداد جمعه - دیروز - در کیلومتر ۸ محور دشت‌عباس به دهلران، مینی‌بوس حامل زائران واژگون شد. با حضور نیروهای امدادی در محل معلوم شد 20 نفرمصدوم شده و راهی مراکز درمانی شدند.

گازگرفتگی مرگبار 4 روستایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از مرگ چهار نفر در روستای آقچه‌کند اردبیل خبر داد. سیدعبدا... طباطبایی، در این باره دیروز به تسنیم گفت‌: چهار نفر از اهالی روستای آقچه‌کند که به دنبال هم برای نجات یکدیگر از چاه تلاش می‌کردند، دچار حادثه گازگرفتگی شده و فوت شدند.

پرواز دوباره قلب از یزد

سومین قلب اهدایی هموطن یزدی طی یک هفته برای پیوند از طریق هوایی به تهران منتقل شد.
 به گزارش ایرنا، دکتر امیرحسام علیرضایی، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : برای سومین بار در هفته جاری، صبح پنجشنبه قلب جوان یزدی به تهران منتقل شد؛ قلب فاتح روستا ۲۳ ساله که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده، با موفقیت پیوند زده شد. قلب او پس از فراهم‌آوری در بیمارستان رهنمون یزد، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه یزد منتقل و با کمک اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.  با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام‌آور یزدی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجاتبخش جان بیماری ۲۷ساله باشد. کبد و کلیه‌های این جوان مرگ مغزی شده نیز در یزد به دیگر بیماران نیازمند با موفقیت پیوند زده شد.

نجات 2 نفردر سقوط پاراگلایدر
عملیات جست‌و‌جو برای یافتن پاراگلایدر سوار سقوط کرده در ارتفاعات شهرستان کردکوی ادامه دارد و دو نفر نجات یافتند.  قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان دیروز به ایلنا گفت‌:  سقوط دو پاراگلایدر در ارتفاعات درازنوی کردکوی از سوی اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان گزارش شد. ‌۶ تیم امدادی متشکل از ۱۸نفر با یک دستگاه هلی‌شات، یک دستگاه پاراموتور و یک فروند بالگرد به محل اعزام شدند. دو نفر از سه حادثه دیده را یافتند و به محل امن منتقل کردند. جست‌و‌جوها برای یافتن نفرسوم ادامه دارد.