عدد خبر

عدد خبر

177 درصد
رشد  ترانزیت کالاهای غیرنفتی

علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه افتتاح پروژه‌های مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور نگاه کلان بین‌المللی و با همتی که در دولت برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود داشت و تلاش‌هایی که در حوزه دریایی و تجاری با کشورهای حوزه دریای خزر به خصوص روسیه برقرار شده، امروز شاهد رشد ۱۷۷درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی هستیم که رشدی بسیار قابل توجه است. وی با اشاره به این‌که برای ترانزیت کالاهای نفتی این رشد ۱۰۰درصد است که در بندر انزلی اتفاق افتاده، افزود: در کل بنادر شمالی رشد ترانزیت کالاها که عمدتا از طریق بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر اتفاق می‌افتد این رشد ۱۷۷درصد است و نشان‌دهنده رونق بسیار خوب است. معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در حال حاضر هفت فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گرفته و داخل بندرگاه است و هشت فروند کشتی در لنگرگاه و چهار فروند نیز در مسیر است که به محض رسیدن عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند.

910 میلیون دلار
صادرات پسته ایران در سال گذشته

محمدکاظم رمضانی، دبیر علمی همایش سلامت پسته، سطح باغات بارور پسته کشور را حدود ۴۲۰ هزار هکتار و میزان تولید از این سطح را نزدیک به ۳۸۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: بر اساس گزارش سیستم هشدار سریع اتحادیه‌اروپا، میزان مرجوعی پسته ایران به دلیل آلودگی به آفلاتوکسین از سال ۲۰۱۷ تاکنون زیر ۵ درصد بوده که عدد خوبی است.
وی توضیح داد: مقررات سختگیرانه‌ای برای واردات پسته سالم به اتحادیه‌اروپا حاکم است و همایش ملی سلامت پسته می‌تواند به توسعه صادرات این محصول به کشورهایی نظیر استرالیا، ژاپن، کل کشورهای اتحادیه‌اروپا و کشورهای حوزه اوراسیا نیز کمک کند.
دبیر علمی همایش سلامت پسته با بیان این‌که سال گذشته نزدیک به ۱۳۵هزار تن پسته به ارزش ۹۱۰ میلیون دلار از ایران صادر شد، گفت: سالانه ۲۰ هزار تن پسته از ایران به اتحادیه‌اروپا صادر می‌شود.

1600 خانه سازمانی 
توسط دولت فروخته شد

علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی گفت: این طرح شامل خانه‌هایی می‌شود که از سال‌های گذشته و برخی آنها حتی پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی با منابع دولتی 
ساخته شده‌است.
وی افزود: حدود 6000 واحد از این خانه‌ها شناسایی شده و 1600 واحد نیز تاکنون به فروش رسیده‌است که سایر آنها نیز باید حتما تخلیه و به استناد قانون فروخته شوند. وجوه حاصل از فروش این خانه‌ها به خزانه دولت واریز خواهدشد.
فخاری یادآور شد: این طرح شامل خانه‌هایی که به عنوان اموال دستگاه‌های دولتی در اختیار و مالکیت این دستگاه‌ها برای استفاده پرسنل قرار دارد، نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مسئولیت اصلی شناسایی خانه‌های سازمانی در این طرح بر عهده وزارت اقتصاد است و سازمان ملی زمین و مسکن در مقام اجرا کمک می‌کند و البته خود دستگاه‌ها نیز باید نسبت به فروش این خانه‌ها اقدام کنند.