بدون تیتر

بدون تیتر

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه: اولویت وزارت راه‌و‌شهرسازی یک طبقه‌سازی است، در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد، آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیر‌بنایی طی محاسبه انجام شده، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می‌یابد. مدیران راه‌و‌شهرسازی استان‌ها برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر 50‌هزار نفر جمعیت ابلاغ شده و در شهرک‌های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می‌کنیم مسکن به‌صورت یک طبقه ساخته شوند. در هر روستا 50 تا 100 قطعه زمین 500 متری به طرح هادی از اراضی غیرکشاورزی الحاق خواهد شد.

 بانک مرکزی به پنجره هوشمند خدمات دولت الکترونیک متصل شده و برهمین اساس نیز چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی در آدرس my.cbi.ir  فعال است. برای استفاده از چهار خدمت پرکاربرد بانکی باید ابتدا احراز هویت در پنجره ملی هوشمند خدمات دولت الکترونیک انجام شود و سپس خدمت درخواست شده ارائه می‌شود. بنابراین پس از احراز هویت، مردم می‌توانند در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی، نسبت به استعلام حساب‌های بانکی خود، چک‌های برگشتی، سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) و استعلام تسهیلات دریافتی اقدام کنند.
​​​​​​​
 رضا محتشمی‌پور، معاون وزیر صمت: بر پایه آمارهای رسمی وزارت صمت، گزارش‌های دریافتی و همچنین کنترل‌هایی که از سوی کارشناسان استانی ما انجام شده، در سال گذشته در مجموع، رشد در بخش معدن اتفاق افتاده اما در آمار مرکز آمار ایران رشد منفی آمده است. اعلام رشد منفی در بخش معدن ناشی از خطا در نمونه‌گیری آماری است. در چند سال گذشته شرایط خوبی در بحث ماشین‌آلات نداشتیم و عدم تأمین کافی آنها موجب کندی حرکت بخش معدن شده بود. شرکت‌ها و واحدها می‌توانند برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز خود با صندوق ضمانت فعالیت‌های معدنی تماس بگیرند.