آزادی 7محکوم به قصاص در یک‌روز

آزادی 7محکوم به قصاص در یک‌روز

هفت مرد که در جریان جنایت‌های جداگانه‌ای محکوم به قصاص شده و در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌بردند، رضایت گرفتند و آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، شش نفر از این اعدامی‌های بخشیده‌شده، همراه ماموران امنیتی زندان رجایی‌شهر کرج از ساعت 8صبح دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل و وارد سالن اجتماعات صلح و سازش دادسرای جنایی تهران شدند. در ادامه سرپرست دادسرا، قضات اجرای احکام، صلح‌یاران، نیکوکاران، علی ضیا مجری برنامه فرمول، درمیشیان مستندساز و کارگردان و مرد نیکوکاری که جام اهداشده و دو لباس ورزشی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را خریداری و باعث نجات دو اعدامی شده بود در آنجا حضور یافتند. در ابتدای جلسه سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: امروز با یک میلیارد و 300 میلیون پولی که نیکوکاران جمع‌آوری کرده بودند، هفت زندانی آزاد شدند. 
یکی از زندانیان آزادشده، سال 97 در جریان درگیری با مردی او را با چاقو به قتل رسانده بود. او پس از آزادی گفت : مهندسی عمران خوانده بودم، در زندان همه چیز برایم تمام شده بود. یک شب خواب دیدم اطرافم پر از آتش است و صدایی به من می‌گفت نجات تو در خواندن آیت‌الکرسی است. بعداز آن به خواندن قرآن رو آوردم. در زندان در مقطع فوق‌لیسانس دانشگاه خواجه نصیر با رتبه 422 قبول شدم. یک روز قبل از رفتن پای چوبه دار امتحان داده بودم. بعد از آن خانواده مقتول به من مهلت داده و بعد به کمک نیکوکاران دیه را پرداختم. 
دومین زندانی مردی بود که بعداز 17سال آزاد می‌شد. او هم درباره زندگی‌اش گفت: در هواخواهی از پسرعمویم، مردی را با چاقو کشتم و زندانی شدم. همسرم همان سال‌ها که زندانی شدم طلاق گرفت و رفت. پسرعمویم نه‌تنها برایم رضایت نگرفت بلکه یک بار هم به دیدنم نیامد. مادرم در این سال‌ها فوت شد. حالا که آزادشدم امیدم فقط به خدا است تا کاری پیدا کنم و زندگی‌ام را از نو بسازم. 
شهرام، سومین اعدامی آزادشده نیز گفت: بعد از طلاق خواهرم، شوهرش همچنان مزاحم او بود که این مرد را کشتم. هفت سال زندانی بودم و در این مدت 15 جزء قرآن را حفظ کردم . در این سال‌ها 801 بار کل قرآن را ختم کردم. همسرم قبل از این‌که زندانی شوم، فوت شده بود و دو دختر داشتم که مادرم از آنها نگهداری می‌کرد. در زندان و به صورت تلفنی برای چند زندانی رضایت گرفتم. حالا بعد از آزادی می‌خواهم به زندگی دخترانم سرو سامانی بدهم . تصمیم گرفته‌ام کار تولید کود را شروع کنم و کارآفرین شوم و زندانیان آزادشده را استخدام کنم. 
چهارمین و سالخورده‌ترین زندانی که آزاد شده 13سال به اتهام قتل همسر دومش در زندان بود. او هم در جمع خبرنگاران گفت : از همسر اولم جدا شده و دختری داشتم . از همسر دومم نیز یک دختر و پسر داشتم. در پی اختلاف با همسر دومم او را کشتم و زندانی شدم. دخترم در این سال‌ها رضایت داد اما پسرم رضایت نمی‌داد. سرانجام او هم رضایت داد، امیدوارم او را ببینم و حلالم کند. پول دیه را برای شادی روح مادرش گرفت تا برای نیازمندان هزینه کند. 
پنجمین اعدامی آزادشده، مردی بود که 17سال قبل در جریان درگیری با همسرش که باردار بود او را به قتل رساند. بعد از آن‌که دو بار پای چوبه دار رفته و مهلت گرفته بود، توانست به کمک خیرین دیه را جور کند و بخشیده شود. 
ششمین اعدامی آزادشده مردی میانسال بود . او سه دختر داشت که دو نفرشان دوقلو و دچار عقب‌ماندگی بودند. او درباره زندگی‌اش گفت : دوستم هفت سال قبل فریبم داد و زنی پولدار را کشتیم و پول‌هایش را سرقت کردیم. مقتول دو دختر و دو پسر در خارج از کشور داشت . یک بار تا پای چوبه دار رفتم. سرانجام رضایت دادند.
هفتمین فردی که در میان فهرست این زندانیان بخشیده شده بود، مردی میانسال بود که به خاطر چشم در چشم‌شدن با هم‌محلی‌اش و قتل او، 13سال در زندان بود و در یک قدمی قصاص قرار داشت. او با پرداخت دیه بخشیده شد و دو روز پیش آزاد شد و نزد خانواده‌اش بازگشت.