کوتاه خبر

کوتاه خبر

نان، قاتل پسر 6ساله
پسربچه شش‌ساله کرجی در حین خوردن غذا، به‌دلیل پریدن ناگهانی نان به گلویش دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد. سرهنگ بیژن جنتی، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر بیان داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی‌ بر فوت مشکوک یک پسربچه شش‌ساله در منطقه باغستان کرج، بلافاصله ماموران کلانتری 19 به محل حادثه اعزام شدند. با حضور ماموران در محل حادثه و بررسی موضوع مشخص شد این پسربچه در حین خوردن غذا، به‌دلیل پریدن ناگهانی نان به گلویش دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده است. وی با اشاره به تایید مرگ این پسر بچه در اثر خفگی توسط کادر درمان، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.

اختلاف خانوادگی منجر به قتل شد 
مردی که در جریان اختلاف خانوادگی مردی را در روستا کشته بود، بازداشت شد.  سرهنگ علی مسعودجو، فرمانده انتظامی شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایسنا گفت : با گزارش مردمی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در روستای آبدهگاه از توابع شهرستان باشت تحقیقات ماموران آغاز شد . معلوم شد شخصی توسط فردی زخمی و به دلیل شدت خونریزی فوت شده است. با شناسایی هویت قاتل فراری او تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات اعتراف کرد که به انگیزه اختلاف خانوادگی مرتکب قتل شده است. 

2 کشته در واژگونی خودرو 
واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در جاده کرج - چالوس منجر به مرگ دو نفر شد . این تصادف دیروز در محدوده جاده فرعی خور به سیجان در جاده کرج - چالوس رخ داد و باعث مرگ دو نفر شد . علت حادثه واژگونی مرگبار، بی‌توجهی به جلو ناشی از خواب‌آلودگی راننده خودرو بوده است.

عروس ‌و داماد اردبیلی زندانی آزاد کردند
عروس و داماد اردبیلی در یک اقدام نیکوکارانه دو زندانی جرایم غیرعمد و مالی را از زندان آزاد کردند. کریم‌‌ا... محبوبی اُناری، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل به فارس گفت : عروس و داماد اردبیلی مقیم کانادا در یک اقدام نیکوکارانه دو زندانی جرایم غیرعمد و مالی را از زندان آزاد کردند. این زوج جوان با اهدای بخشی از هزینه مراسم عقد خود به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، زندگی مشترک خود را با نشاندن لبخند امید بر لبان خانواده‌های چشم‌انتظار این زندانیان آغاز کردند. مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل تصریح کرد: حمید ابوالحسنی و سحر چیت‌سازان هدف از این اقدام خداپسندانه را رواج ازدواج‌های ساده و همچنین نشر فرهنگ گذشت، احسان و نیکوکاری برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی عنوان کردند. این زوج جوان با کمک ستاد دیه استان اردبیل، دو زندانی جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت ۵۴۰ میلیون ریال از زندان آزاد کردند.

راهزنان در برابر اتهام محاربه 
کیفرخواست عوامل راهزنی جاده‌های خوزستان با اتهام محاربه صادر شد و قرار است در دادگاه محاکمه شوند.  صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: تیر امسال چند فقره سرقت در مسیرهای جاده‌ای اندیمشک به اهواز و اهواز به آبادان رخ داد که بلافاصله دستور قضایی برای رسیدگی به موضوع صادر شد و عوامل آن دستگیر و بازداشت شدند. 
وی گفت: پس از انجام تحقیقات لازم و رسیدگی سریع در دادسرای مرکز استان و با توجه به ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی و دستورالعمل اخیر دادستان کل کشور در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده سرقت‌های مسلحانه، کیفرخواست متهمان با اتهام محاربه صادر و به دادگاه ارسال شد. جعفری چگنی تصریح کرد: این دادستانی با هرگونه ناامنی قاطعانه برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد افرادی با برهم‌زدن نظم عمومی و استفاده از خشونت، آسایش و آرامش مردم را خدشه‌دار کنند.