پرسه

پرسه

نژادپرستی شاه جدید
در ویدئوی جدید که گفته می‌شود مربوط به مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس است، جانشین وی در اقدامی نژادپرستانه و بدون حتی حفظ ظاهر، از دست دادن با یک مرد سیاه‌پوست حاضر در جمعیت خودداری می‌کند و او را نادیده می‌گیرد. در این ویدئو، او پس از دست دادن و خوش‌وبش با جمعیتی که برای مراسم خاکسپاری ملکه خارج از کاخ باکینگهام شرکت کرده‌اند، در اقدامی نژادپرستانه از دست دادن با یک مرد سیاه‌پوست آفریقایی خودداری می‌کند، او را نادیده می‌گیرد و بعد به دست دادن با سایر افراد سفیدپوست ادامه می‌دهد. این اقدام پادشاه انگلیس، واکنش‌ها و بحث‌های زیادی را در شبکه‌های مختلف اجتماعی برانگیخته و بسیاری او را یک نژادپرست سرسخت توصیف کرده‌اند. اقدام وی همچنین خشم کنیایی‌ها را به دنبال داشته است. چارلز سوم که بعد از فوت مادرش ملکه «الیزابت دوم» به پادشاهی انگلیس رسیده به خاطر گاف‌های متعددش در روزهای گذشته، جنجالی شده و برای بسیاری یاد و خاطره پدرش، شاهزاده «فیلیپ» را زنده کرده است. 

ترفند تازه برای گرانفروشی!
در گذشته یکی از چالش‌های اصلی در بازار، درج قیمت‌های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالا‌ها بود. همین موضوع باعث شد عباس تابش، معاون سابق وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان حمایت تولیدکنندگان کشور را موظف کند قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده را از اول اردیبهشت امسال بر روی همه کالا‌ها درج کنند. قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده باید روی کالا درج شود تا مردم بتوانند گرانفروشی را اطلاع دهند اما به‌تازگی برخی تولیدکنندگان با شگرد‌های جدید خود، قیمت مصرف‌کننده و تولید‌کننده را مخدوش کرده قیمت جدید و دلخواه را اعلام می‌کنند. به‌تازگی فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد تن ماهی ۳۵ هزار تومانی را با قیمت ۴۰هزار تومان به دست مشتری می‌رسانند.

فروش کلیه برای آیفون
پیش‌فروش محصولات اپل هر سال پیش از مراسم رونمایی محصولات جدید برگزار می‌شود. صف‌های طولانی برای خرید محصولات جدید اپل سوژه عکاسان و رسانه‌ها شده است. امسال اما انتشار تصویر سه جوان تایلندی با آیفون 14 و پهلوهای بانداژشده بسیار سروصدا به‌پا کرده است. صفحات خبری این تصویر را با تیتر «فروش کلیه برای خرید آیفون 14» بازنشر کردند. کار تا جایی پیش رفت که یکی از مقامات این کشور هم علیه آن موضع گرفت. هر چند این تصویر شوخی بود اما خبر فروش کلیه برای خرید آیفون چندان هم عجیب نیست چراکه در سال‌های گذشته دو جوان 17 و 25 ساله چینی برای خرید محصولات اپل کلیه‌های خود را فروخته بودند.